کری: مقصر شکست هیلاری در انتخابات خودش بود



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,جان کری وهیلاری کلینتون
جان کری، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا گفت، هیلاری کلینتون خودش مقصر شکستش در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا بود چراکه روس‌ها را تشویق به اقدامات هکری علیه آمریکا کرد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه دیلی میل، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در دولت باراک اوباما گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه یکبار به او گفته بود که از سخنرانی هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۴ که در آن پوتین را با هیتلر مقایسه کرده بود،‌ خشمگین است.

 

کری اظهار کرد: این اظهارنظرهای کلینتون موجب شد که پوتین احساس کند مورد حمله قرار گرفته و مداخله در انتخابات آمریکا می‌تواند او را از بابت این حمله بی‌حساب کند.

  

کری در مصاحبه‌ای که در نمایشگاه کتاب شهر نیویورک انجام داد همچنین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را تحسین کرد.

 

او اظهار کرد: من تعاملی که ترامپ با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی انجام داده ستایش می‌کنم.

 

با این حال کری از ترامپ به خاطر خروج از توافق هسته‌ای با ایران انتقاد کرد و گفت این موجب شده که او شدیدا درباره ریاست جمهوری وی نگران شود.

 

کری در این مناسبت اقدام به تبلیغ یک کتاب خاطراتش به نام "هر روز یک روز است" کرد.

 

 او گفت: در دولت اوباما بیشتر از هر مقام دیگری با پوتین زمان گذرانده و شخصا چندین ساعت پوتین را همراهی کرده است.

 

کری گفت: پوتین معتقد بود آمریکا و هیلاری کلینتون و دولت در انتخابات او درگیر هستند. مشاور ما با کسانی در مسکو دیدار کرد و او باور داشت که این دیدارها درواقع هدفشان دامن زدن به مخالفت‌ها با او است.

 

 

وی افزود: در کنار همه اینها کلینتون در کالیفرنیا یک نشست خصوصی برای جذب کمک یک سخنرانی بسیار تند ایراد کرد و در آن الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه را مشابه با اقدامات هیتلر قبل از جنگ جهانی دوم دانست.

 

وزیر امور خارجه اسبق آمریکا خاطر نشان کرد: من شخصا اطلاع دارم چون از خود پوتین درباره آن شنیدم که چقدر خشمگین شده از اینکه کشورش را که ۳۰ میلیون نفر را در جنگ با هیتلر از دست داده با زمان هیتلر مقایسه کرده‌اند.

 

 وی گفت: من به دنبال بهانه جویی نیستم و بگذارید صراحتا بگویم که هیچ عذری برای آنچه که او در ارتباط با کریمه در اوکراین انجام داده وارد نیست اما شما باید بفهمید که یک انسان از کجا آمده است.

 

کری خاطر نشان کرد که به توافق آب‌وهوایی پاریس افتخار می‌کرده و حتی با وجود آنکه ترامپ آمریکا را از آن خارج کرده در حال حاضر ۳۸ ایالت آمریکا که میزبان ۸۰ درصد جمعیت آن هستند تا حد زیادی آن را رعایت می‌کند.

 

او در عین حال گفت: جنگ داخلی در سوریه یک "زخم باز" است و همچنین کوتاهی رهبران جهان بوده که اجازه داده این جنگ همچنان ادامه پیدا کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------