ادعای لودریان درباره تاثیر حضور ایران و ترکیه در سوریه



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل, لودریان
وزیر امور خارجه فرانسه با تکرار ادعاهای بی‌اساس خود علیه کشورمان مدعی شد ایران و ترکیه با اقدامات خود در سوریه، حقوق بین‌الملل را نقض کرده‌اند. 

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه (امروز) در گفت‌وگو با شبکه فرانسوی بی‌اف‌ام ادعاهای خود علیه ایران را تکرار کرد.

 

لودریان در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا پاریس خواستار خروج نیروهای مسلح ترکیه از سوریه است؟ گفت: ما خواهان خروج تمام نیروها از سوریه شامل شبه نظامیان ایرانی و حزب‌الله هستیم.

 

وی در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود، گفت: حقوق بین‌الملل در سوریه توسط ترکیه، حکومت دمشق و آن‌هایی که به غوطه شرقی و ادلب حمله می‌کنند، نقض می‌شود.

 

وزیر امور خارجه فرانسه افزود: تضمین امنیت مرزهای ترکیه به معنی کشتن غیرنظامیان نیست و باید محکوم شود. این کشور در شرایط خطرناک کنونی در سوریه نباید آتش جنگ را شعله‌ورتر کند.

 

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران همواره هرگونه ادعا مبنی بر حضور نظامی کشورمان در سوریه را رد و تاکید می‌کنند که حضور ایران در سوریه تنها به صورت مستشاری و بنا به درخواست دولت مشروع این کشور بوده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------