امیر قطر: هرگز از سیاست‌های خود دست برنمی‌داریم/آماده مذاکره بدون مداخله و دیکته هستیم



اخبارسیاسی,خبرهای سیاسی,اخبار جدید

امیر قطر اعلام کرد، هرگز از سیاست‌هایش کناره‌گیری نمی‌کند و زندگی در قطر روال عادی خود را طی می‌کند. آنچه علیه قطر در جریان است از قبل طراحی شده بود. او گفت: اظهاراتی منتشر شد که واقعیت نداشت. 

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در سخنرانی شب گذشته خود اعلام کرد، هر گونه راه حلی باید طبق دو اصل یعنی احترام به حاکمیت کشور و بدون از دیکته‌ کردن خواسته‌ها باشد.

 

وی تصریح کرد: هر گونه مقدمات برای حل بحران باید تضمین کند که به شیوه‌های انتقامجویانه از ملت‌ها بازنمی‌گردیم.

 

امیر قطر به پرونده قدس اشاره کرد و افزود: آنچه امروز بر سر قدس می‌آورند باید انگیزه‌ای برای حفظ وحدت عربی باشد نه انتقام.

 

وی بستن درهای مسجد الاقصی را از سوی نیروهای اشغالگر صهیونیستی محکوم کرد.

 

حمد تاکید کرد: تبلغیاتی علیه کشور ما راه افتاد که حتی صاحبان این ادعاها نیز آن را باور نداشتند. ما بسیار غمگین شدیم. ما تلاش برخی کشورها برای آبروریزی علیه قطر و نقش آن را دنبال کرده و شاهد آن هستیم.

 

تمیم بن حمد اظهار داشت: قطر جنگ بی‌امان علیه تروریسم را دنبال می‌کند و اذعان بین‌المللی به این مساله وجود دارد. ما باید در کنار مسائل دیگر نظیر فقر، اشغالگری، سرکشی و غیره به مبارزه  با تروریسم بپردازیم.

 

حمد عنوان داشت: امیدوارم اختلافات با مذاکره و گفت‌وگو حل شوند و شیوه محاصره در تعامل برادران با ما از بین برود. ما خواهان گشودن چشم‌اندازهای اقتصادمان برای تحقق خودکفایی در تمامی نیازها هستیم.

 

امیر قطر تاکید کرد، شیوه محاصره به تمامی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس ضرر زده است.

 

وی افزود:‌ ما از مذاکره برای حل مشکلات پیچیده‌مان استقبال می‌کنیم. هر گونه راه حلی باید تعهدی متقابل و مشترک و الزام‌آور برای همه باشد.

 

امیر قطر تصریح کرد: برای ارزیابی مرحله‌ای که در حال عبور از آن هستیم و برنامه‌ریزی برای آینده عاقلانه صحبت می‌کنیم. از روحیه همبستگی که آمال برخی بر عکس آن تکیه داشت و آن به دلیل عدم شناخت آنها از ملت ما بود، تاثیر گرفته‌ایم.

 

وی افزود: ملت قطر به طور خود به خود به دفاع از حاکمیت ملی و استقلال کشور پرداختند. هر کسی که در خاک قطر است به اسم آن صحبت کرد و من به سطح اخلاقی ملت رفیع قطر مقابل کمپین تحریک و محاصره می‌بالم. قطری‌ها به صلابت موضع‌گیری و شهامت‌شان سرآمد هستند و به رغم فشارها با حفظ وحدت جهان را شگفت‌زده کردند.

 

حمد محاصره کشورش را امتحان اخلاقی واقعی خواند که جامعه قطر در آن موفقیت چشم‌گیری را رقم زد.

 

وی ادامه داد: ما ثابت کردیم که بر اصول و عرف‌های خود باقی می‌مانیم. برخی برادران تصور می‌کنند تنها خودشان زندگی می‌کنند و با پول می‌توان همه چیز را خرید. اما ثابت شد که حتی کشورهای فقیر نیز عزت و اراده دارند و بسیاری از کشورها مصلحت آنی و لحظه‌ای را برای مصلحت بلند مدت و اصول خود ترجیح می‌دهند.

 

امیر قطر از تمامی کسانی که حریم هوایی، دریایی منطقه‌ای خود را در زمانی که برادران آنها را بسته بودند، به روی این کشور باز کردند،  تشکر کرد.

 

وی از تلاش‌های میانجی گرانه امیر کویت و در عین حال از حمایت‌های آمریکا از این میانجی‌گری و مواضع سازنده انگلیس، فرانسه، آلمان و کل اروپا و روسیه تقدیر کرد.

 

امیر قطر همچنین از نقش ترکیه و تصویب فوری توافقنامه همکاری استراتژیک تشکر کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------