آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

۲۲ کشته در حمله به اتوبوس حامل نیروهای مردمی تیپ قدس در سوریه

حمله گروه های تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای مردمی تیپ قدس در مرکز سوریه ۲۲ کشته برجای گذاشته است. به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری…

سئول: مذاکرات آمریکا و کره شمالی ممکن است چند سال طول بکشد



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,مذاکرات آمریکا و کره شمالی
مون امروز گفت نشست میان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی تنها آغازی برای یک فرآیند طولانی مدت به منظور خلع سلاح اتمی پیونگ یانگ است.

 رئیس جمهور کره جنوبی یک روز پیش از دیدار سران آمریکا و کره شمالی گفت که تنها با یک دیدار نمی‌توان روابط خصمانه طولانی مدت و مسئله کره شمالی را حل کرد، بلکه این نشست آغاز یک فرآیند طولانی‌مدت است.

 

به گزارش فارس، «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی روز دوشنبه (امروز) اظهار امیدواری کرد نشست این هفته میان سران کره شمالی و آمریکا موفقیت آمیز باشد.

 

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، مون امروز گفت نشست میان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی تنها آغازی برای یک فرآیند طولانی مدت به منظور خلع سلاح اتمی پیونگ یانگ است.

 

رئیس جمهور کره جنوبی افزود: «خصومت عمیقی که در روابط وجود داشته و مسئله اتمی کره شمالی، مواردی نیستند که تنها با یک اقدام و در یک جلسه بین سران حل شوند و بعد از اینکه سران گفت‌وگو را آغاز کردند، نیاز به فرآیندی طولانی مدتی وجود دارد که ممکن است یک سال، دو سال یا بیشتر به طول بیانجامد تا این مسایل کاملا حل شوند».

 

وی در ادامه تاکید کرد: «ما به تلاش‌های صادقانه از سوی کره جنوبی، کره شمالی و آمریکا و به همکاری ادامه‌دار دیگر کشورها تا زمان تکمیل این فرآیند، نیاز داریم.»

 

مون افزود ترامپ تمایل شدید خود برای حل مسئله اتمی کره شمالی و برقراری صلح در شبه جزیره کره را از طریق اقدامات عملی نشان داده است.

 

وی گفت امیدوار است که نشست فردا موفقیت‌آمیز باشد، اما تلا‌ش‌های دو کشور به تنهایی برای رهایی نهایی کره شمالی از تسلیحات اتمی‌اش کافی نیست.

 

مون جائه این تأکیدکرد، باید روابط کره شمالی و جنوبی همزمان با این نشست بهبود یابد چراکه بهبود در روابط میان کره‌ای، به ارتقا‌ء روابط کره شمالی و آمریکا نیز منجر خواهد شد.

 

چند ماه پیش از این در نشستی تاریخی میان سران دو کره، مقرر شد رهبر کره شمالی با رئیس جمهور آمریکا نیز دیدار کند تا برای تنش‌زدایی از منطقه با یکدیگر به بحث و گفت‌وگو بپردازند و اکنون ترامپ و کیم در سنگاپور حضور دارند تا روز سه‌شنبه دیدار کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------