آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

پشت پرده یک اتفاق مهم درباره جنجالی ترین سیاستمدار آمریکایی/ چینی ها داماد ترامپ را می خرند؟!



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , داماد ترامپ

پشت پرده یک اتفاق مهم درباره جنجالی ترین سیاستمدار آمریکایی/ چینی ها داماد ترامپ را می خرند؟!/ هشدار نهادهای امنیتی آمریکا به کاخ سفید / اخبار مبهم در خصوص رابطه کوشنر با تاجر زن چینی/ ترامپ چه کسی را مامور مراقبت از کوشنر خواهد کرد ؟

آیا سناتورهای دوحزب دموکرات و جمهوریخواه مستقیما در آینده وارد این پرونده امنیتی خواهند شد یا سعی خواهند کرد در قالب لابی های امنیتی پشت پرده با کاخ سفید این مسئله را حل و فصل کنند؟

 بدون شک جارد کوشنر یکی از جنجالی ترین سیاستمداران آمریکایی طی یکسال اخیر بوده است. از زمان حضور دونالد ترامپ در راس معادلات سیاسی و اجرایی ایالات متحده تا کنون، از داماد 36 ساله وی به عنوان سیاستمداری با نفوذ و قدرتمند در کاخ سفید یاد شده است. کوشنر که نقش به سزایی در جلب حمایت لابی آیپک و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیوینستی از پدر همسر خود داشته است، در حوزه سیاست خارجی آمریکا اختیارات بی حد و حصری دارد. او حتی در بسیاری از موارد، رکس تیلرسون وزیر امور خارجه ایالات متحده را نیز در جریان مراودات و مذاکرات منطقه ای خود قرار نمی دهد. با این حال، کوشنر طی هفته های اخیر دچار حاشیه هایی شده است!

 

صورت مسئله این است که مسئولین امنیتی در ایالات متحده آمریکا، نسبت به ارتباطات دوستانه "جارد کوشنر" و " وندی دینگ" همسر سابق چینی- آمریکایی رابرت مورداک هشدار داده و آن را بر خلاف منافع ملی و امنیتی کشورشان دانسته اند. آنها معتقدند که امکان دارد دولت چین از این طریق به دنبال اعمال نفوذ اطلاعاتی غیر مستقیم بر کاخ سفید باشد. همچنین این ارتباط می تواند منجر به تقویت منافع تجاری چین در آمریکا شود. موضوعی که ظاهرا دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده نیز با آن مخالف است. با این حال تا کنون کوشنر سخنی در قبال این اتهامات به میان نیاورده است. 

 

حدود دو هفته قبل روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که یکی از اهداف چین در این خصوص می تواند اجرایی شدن طرح تجاری این کشور در واشنگتن باشد.این طرح شامل ساخت برج بیست و پنج متری در باغ چینی در پایتخت ایالات متحده آمریکاست که ارزش آن به بیش از صد میلیون دلار می رسد. اگرچه در دوران ریاست جمهوری اوباما این طرح در آمریکا به تصویب رسید اما نهادهای امنیتی این کشور مانع از اجرایی شدن آن شدند. نهادهای اطلاعاتی آمریکا معتقدند که فاصله 5 کیلومتری این پروژه با کاخ سفید مشکوک بوده و نشانه ای دال بر اهداف پنهانی پکن در خصوص جاسوسی از ایالات متحده آمریکا و کاخ سفید می باشد. 

 

اما موضوع روابط خاص داماد ترامپ و چینی ها به این نقطه ختم نمی شود! نشریه نیویورکر اخیرا گزارش داده است کوشنر در خصوص مسائل سیاسی و تجاری، مذاکراتی با سفیر چین در ایالات متحده آمریکا داشته است. مذاکراتی که بسیاری از آنها محرمانه و به دور از اطلاع رسانه ها بوده است. با این حال سخنگوی جارد کوشنر اعلام کرده است که چنین دیدارهایی در آمریکا با اهداف تجاری شخصی و در راستای حصول منفعتی خاص صورت نگرفته است. 

 

رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا تا کنون در خصوص هشدار نهادهای امنیتی کشورش در خصوص ارتباطات خاص جارد کوشنر با چینی ها سکوت کرده است. البته احتمال می رود که برخی ملاقاتهای کوشنر با سفر چین در واشنگتان زیر نظر دونالد ترامپ صورت گرفته باشد اما نباید فراموش کرد که گسترش بی حدو حصر این ارتباطات ( از جمله ارتباط دوستانه کوشنر با همسیر چینی سابق مورداک) از سوی رئیس جمهور آمریکا نیز قابل پذیرش نیست.

 

این مسئله در آینده می تواند اختلافاتی را میان ترامپ و دامادش به وجود آورد. نکته بسیار قابل تامل دیگر اینکه نهادهای اطلاعاتی و امنیتی ایالات متحده آمریکا حاضر نشده اند اطلاعات بیشتری رادر خصوص ارتباطات کوشنر و وندی دینگ بیان کنند. همچنین نهادهای امنیتی آمریکا در این خصوص موضعی رسمی و عمومی اتخاذ نکرده و صرفا شاهد طرح این موارد از سوی رسانه های مطرح آمریکایی( به نقل از منابع امنیتی ) بوده ایم. با این حال چنین اخباری از سوی نهادهای اطلاعاتی آمریکا تکذیب نشده است. همین مسئله نشان می دهد که در آینده ممکن است دستگاههای امنیتی آمریکا به صورت مستقیم به این موضوع ورود پیدا کرده و ترامپ و داماد وی را مورد شماتتی سخت قرار دهند.

 

به نظر می رسد با توجه به حساسیت خاصی که ترامپ و مقامات فعلی کاخ سفید مانند مایک پنس ( معاون ترامپ) بر روی چین دارند،رئیس جمهور آمریکا از داماد خود مراقبت بیشتری در خصوص نحوه ارتباط با چینی ها به عمل آورد. با این حال سوال اصلی اینجاست که با توجه به نفوذ خاص کوشنر در کاخ سفید، ترامپ چه کسی را مامور مراقبت از داماد خود خواهد کرد؟ آیا چینی ها توانسته یا خواهند توانست از داماد ترامپ به عنوان یک کاتالیزور و عامل تسریع کننده در رسیدن به اهداف اقتصادی و امنیتی خود در ایالات متحده آمریکا استفاده کنند؟ آیا سناتورهای دوحزب دموکرات و جمهوریخواه مستقیما  در آینده وارد این پرونده امنیتی خواهند شد یا سعی خواهند کرد در قالب لابی های امنیتی پشت پرده با کاخ سفید این مسئله  را حل و فصل کنند؟ اینها سوالاتی هستند که پاسخ آنها در آینده ای نزدیک مشخص خواهد شد.

 

 نامه  نیوز  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------