کاخ سفید: نتانیاهو دروغ گفته



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,
کاخ سفید اظهارات بنیامین نتانیاهو را درباره اینکه مذاکراتی با واشنگتن درباره الحاق زمین‌هایی در کرانه باختری به اسرائیل در جریان است، رد و تاکید کرد، آنچه نتانیاهو گفته کذب است. 

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه المیادین، این موضع‌گیری کاخ سفید در پی آن است که بنیامین نتانیاهو،‌ نخست وزیر اسرائیل در جریان نشست فراکسیون لیکود بر لزوم هماهنگی حد الامکانی با آمریکایی‌ها تاکید کرده و گفته بود، روابط با آمریکایی‌ها اندوخته‌ای استراتژیک برای اسرائیل و شهرک‌سازی‌هاست.

 

جاش رافائل، سخنگوی کاخ سفید که با جارد کوشنر،‌ داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و نیز مسؤول پرونده صلح میان اسرائیل و فلسطین همکاری دارد، تاکید کرد، این اظهارات غلط است و اسرائیل و آمریکا هرگز چنین پیشنهادی را بررسی نکرده‌اند و دونالد ترامپ همچنان متمرکز بر طرح خود در زمینه صلح بین اسرائیل و فلسطینی‌هاست.

 

بنیامین نتانیاهو دوشنبه گفت، با دولت آمریکا طرحی را بررسی می‌کند که شهرک‌های کرانه باختری اشغالی را به اسرائیل ملحق می‌کند.

 

سخنگوی نتانیاهو نقل کرد، او به نمایندگان حزب راست‌گرای لیکود در زمینه حاکمیت اسرائیل بر این مناطق گفته است، مدت‌هاست با آمریکایی‌ها درباره این موضوع صحبت می‌کند.

 

این در حالی است که چنین گامی منجر به از بین‌ رفتن امیدها نسبت به رسیدن به راه حل دو کشوری می‌شود.

 

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به این مساله تاکید کرد، هر گامی که منجر به اعمال سیطره اشغالگری اسرائیل بر شهرک‌ها در کرانه باختری شود منجر به افزایش تنش خواهد شد.

 

نبیل ابوردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای عنوان کرد، هر گام یک‌جانبه‌ای در خصوص اعمال حاکمیت اسرائیل بر شهرک‌ها هیچ چیز را تغییر نمی‌دهد چون شهرک‌سازی‌ها اساسا غیرقانونی هستند.

 

کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) ماه گذشته میلادی در دو بررسی لایحه حزب "خانه یهود" را در زمینه منع دولت‌های اسرائیلی از مذاکره بر سر آینده قدس تصویب کرد. این لایحه در جریان نشست حزب لیکود با اجماع تصویب شد و بر اعمال حاکمیت اسرائیل بر شهرک‌های موجود در کرانه باختری و غور اردن تاکید داشت.

 

باراک راپید، تحلیل‌گر شبکه ۱۰ تلویزیون اسرائیل در این باره گفت، دولت آمریکا از اظهارات نتانیاهو درباره الحاق اراضی کرانه باختری شوکه و خیلی عصبانی شدند.

 

باراک راپید، این تحلیل‌گر فاش کرد، کاخ سفید در پیام جدی غیرقابل ابهام خود به دفتر نتانیاهو از او خواست بیانیه‌ای در توضیح این موضوع صادر کند.

 

این تحلیل‌گر گفت، یک منبع برجسته آمریکایی گفته است، اظهارات نتانیاهو ساختگی است.

 

رکس تیلرسون، ‌وزیر خارجه آمریکا در سفری در منطقه به سر می‌برد و هدفش بازگرداندن فلسطینی‌ها به میز مذاکره است. او بعد از خروج از نشست با عبدالفتاح سیسی این حرف‌های نتانیاهو را شنید.

 

به گفته این تحلیل‌گر، منابع آمریکایی به اسرائیل تاکید کردند،‌ این مساله سفر تیلرسون به پنج کشور عربی را تهدید کرده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------