مخالفت سنای آمریکا با طرح اصلاحات مهاجرتی دولت ترامپ



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل,سنای آمریکا
مجلس سنای آمریکا تمامی چهار طرح پیشنهادی ارائه شده برای رسیدگی به وضعیت مهاجران جوان غیر قانونی تحت پوشش طرح حمایتی مشهور به «داکا» را رد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، این در حالی است که این مجلس به مدت یک هفته مشغول رایزنی بر سر مناقشه مربوط به وضعیت افرادی که در سنین کودکی به شکل غیرقانونی به آمریکا مهاجرت کرده‌اند و اکنون مشمول یک طرح حمایتی مربوط به دولت اوباما برای ادامه اقامت در آمریکا قرار می‌گیرند، بوده است. چهار طرحی که در سنا شکست خورده‌اند، عبارتند از طرح‌های پیشنهادی دو حزب اصلی برای اعطای مسیری به این مهاجران غیرقانونی برای شهروندی آمریکا و تقویت مرزهای آمریکا، طرح کلی و فراگیر مهاجرتی دونالد ترامپ و همچنین طرحی برای برخورد با شهرهایی که با مقام‌های مهاجرتی فدرال همکاری نمی‌کنند.

 

در این راستا طرح مهاجرتی دولت ترامپ کمترین میزان آرای مثبت را یعنی تنها ۳۹ رای مثبت از مجموع ۱۰۰ رأی کسب کرد و ۶۰ سناتور نیز علیه آن رأی دادند.

 

کاخ سفید در بیانیه‌ای دموکرات‌های سنا را متهم کرد که «یک طرح پیشنهادی حاوی یک مسیر بسیار سخاوتمندانه را با اطاله بررسی متوقف کرده‌اند زیرا این طرح شامل اصلاحاتی برای امنیت مرزها و نظام مهاجرتی بوه است». در این بیانیه تصریح شد: دموکرات‌ها تصمیم به مانع شدن برای تصویب این طرح گرفتند زیرا چپ‌گرایان تندرو در حزب آن‌ها این نمایندگان را به گروگان گرفته‌اند و این گروه مخالف هرگونه کنترل مهاجرتی هستند.

 

این در حالی است که نزدیک به ۸۰۰ هزار مهاجر جوان غیرقانونی در آمریکا مشمول طرح حمایتی داکا می‌شوند که به آن‌ها به شرط تلاش برای کار و تحصیل در آمریکا تمدید اقامت می‌دهند.

 

ترامپ سال گذشته میلادی حکمی برای لغو این برنامه صادر کرده و تاریخ ۵ مارس را برای پایان اجرای این برنامه تعیین کرده است.

 

کاخ سفید در بیانیه خود اعلام کرد: رد شدن این طرح سبب سیلی از مهاجرت‌های غیرقانونی جدید شده و امنیت و ایمنی خانواده‌های آمریکایی را به سبب تضعیف امنیت مرزها و قوانین مهاجرتی موجود به خطر خواهد انداخت.

 

این طرح پیشنهادی که توسط ۱۶ سناتور هر دو حزب سیاسی اصلی به جریان افتاد، قرار بود مسیری برای شهروندی در مقابل جوانان مهاجر غیرقانونی قرار دهد، یک بودجه ۲۵ میلیارد دلاری صرف تقویت امنیت مرزها کند و اعمال قانون مربوط به مهاجرت غیرقانونی را در سه دسته یعنی مجرمان، تهدیدها علیه امنیت ملی و مهاجرانی که بعد از پایان ژوئن به شکل غیرقانونی به آمریکا می‌روند، تشدید کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------