لاوروف: آمریکا در سوریه با آتش بازی نکند



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل ,سرگی لاوروف
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه از آمریکا خواست در سوریه "با آتش بازی نکند" و تاکید کرد که باید حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور حفظ شود. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد هدف آمریکا از اقداماتش در سوریه چند تکه کردن این کشور است.

 

وی همچنین واشنگتن را متهم کرد به این که از کردها به منظور تضعیف تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه سوءاستفاده می‌کند.

 

لاوروف ادامه داد: وقتی که متوجه برنامه‌هایی که آمریکا شروع به اجرایشان در سوریه به ویژه در شرق فرات و اراضی وسیع میان این رودخانه و مرز سوریه با عراق و ترکیه کرده می‌شویم، نگرانی‌هایمان افزایش می‌یابد.

 

وزیر امور خارجه روسیه از واشنگتن خواست تا در سوریه "با آتش بازی نکند" و اقداماتش را نه بر مبنای الزامات کوتاه مدت وضعیت سیاسی امروز بلکه بر مبنای منافع بلند مدت مردم سوریه و همه مردمان این منطقه از جمله کردها در نظر بگیرد.

 

وی افزود: به نظر من همکاران آمریکایی ما باید حرف‌هایشان در این باره که هدف اقدامات آنها در سوریه تنها مبارزه با گروه تروریستی داعش و حفظ تمامیت ارضی این کشور است در عمل ثابت کنند.

 

وزیر خارجه روسیه در سخنرانی خود که در محل نشست باشگاه مباحثه بین المللی "والدای" انجام شد تصریح کرد:متاسفانه هر چقدر هم که درباره لزوم متحد کردن تلاش‌ها در جنگ علیه این شرارت مشترک یعنی تروریسم صحبت می‌شود باز هم این تمایل مشاهده می‌شود که می‌خواهند از وضعیت برای اهداف مغرضانه ژئوپلتیکی خودشان استفاده کنند و تلاش‌ها برای فاصله گرفتن از کار دسته جمعی واقعی ادامه دارد.

 

او همچنین تاکید کرد که حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه باید مطابق با قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل حفظ شود.

 

به گفته لاوروف، روسیه تردید دارد که ائتلاف تحت رهبری آمریکا واقعا هدفش مبارزه با تروریست‌های جبهه النصره در سوریه باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------