اعتراف چهارمین فرد به دروغگویی به بازرسان شورای ویژه تحقیقات روسیه



  اخبار  بین الملل,خبرهای  بین الملل ,ترامپ و مولر<
یک وکیل ۳۳ ساله آمریکایی که سال گذشته از یک شرکت حقوقی بین‌المللی سرشناس اخراج شد، چهارمین فردی است که در شورای ویژه رابرت مولر اقرار به گناه کرده و اذعان دارد که به بازرسان فدرال درباره تماس‌هایش با یکی از مقام‌های کمپین ترامپ دروغ گفته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،‌ الکس ون در زوان، وکیل سابق شرکت حقوقی اسکادن سه‌شنبه در دادگاه فدرال واشنگتن اذعان کرد اظهارات غلطی را درباره تماس‌هایش با ریک گیتس، مشاور کمپین دونالد ترامپ مطرح کرده است. این اقرار ممکن است مانع از زندانی شدن او شود.

 

اقرار وکیل مذکور در شرایط بسیار خاصی انجام شد چرا که هفته پیش رابرت مولر، رئیس شورای ویژه تحقیقات ۱۳ تبعه و ۳ شرکت روس را به پنهانکاری و تلاش در رسانه‌های اجتماعی برای تحریک اعتراضات و نفوذ در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا متهم کرد. آنها به تخریب کمپین هیلاری کلینتون دموکرات و تقویت کمپین ترامپ جمهوری‌خواه متهم شدند.

 

اما این اتهامات علیه الکس ون در زوان که داماد یک میلیاردر روس است، مربوط به مداخله در انتخابات نیست و ارتباطی با فعالیت‌های کمپین ترامپ ندارد بلکه از تحقیقات شورای ویژه درباره پل مانافورت، مدیر سابق کمپین ترامپ و گیتس نشات گرفته است که از گذشته شریک تجاری مانافورت بوده است. گیتس و مانافورت سال گذشته به اتهام تلاش برای پولشویی میلیون‌ها دلار و هدایت کمپین لابی سری در واشنگتن به نفع منافع اوکراینی‌های حامی روسیه محکوم شدند. هیچکدام از این دو مقام اتهامات خود را نپذیرفتند.

 

سه‌شنبه ون در زوان که شهروندی هلند را دارد و در لندن زندگی می‌کند، به دروغگویی به بازرسان فدرال اذعان کرد. بازرسان مذکور درباره گزارشی سوال کردند که مانافورت و گیتس را به تامین مخفیانه اعتبار و انتقال چهار میلیون دلار از طریق حساب‌های جعلی خارجی متهم می‌کرد. 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------