طرح جدید آمریکا برای صلح در خاورمیانه/ درخواست واشنگتن از شورای امنیت برای حمایت از طرح



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,هیلی کوشنر
برخی دیپلمات‌ها در سازمان ملل اعلام کردند، مسئولان آمریکایی در نشستی با اعضای شورای امنیت از طرح جدید این کشور برای حل اختلافات فلسطین-اسرائیل سخن گفته‌اند و خواسته‌اند شورای امنیت از این طرح حمایت کند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، به گفته منابع دیپلماتیک، در این نشست غیر رسمی که روز سه شنبه در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار شد، جارد کوشنر، داماد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و جیسون گرینبلات، نماینده ویژه ترامپ در مذاکرات صلح خاورمیانه و سفرای 15 کشور عضو شورای امنیت حضور داشتند.

 

در همین راستا، یک منبع دیپلماتیک که خواست نامش فاش نشود گفت: این نشست مفید بود اما در جریان آن اعضای معین و یا جدیدی مشخص نشدند و توضیحاتی نیز در مورد زمان اعلام طرح آمریکا ارائه نشد.

 

برخی از دیپلمات‌ها که در این نشست حاضر شدند و خواستند نامشان فاش نشود گفتند: این دو مسئول آمریکایی از اعضای شورای امنیت خواستند تا از طرح آینده آنها "هنگامی که وقت اعلام آن فرا رسید" حمایت کنند.

 

از سوی دیگر روزنامه واشنگتن پست به نقل از یک مقام آمریکایی گفت: کوشنر و گرینبلات تاکید کردند، موضع آمریکا جانبدارانه و به نفع اسرائیل نخواهد بود و "طرح جامع"، شامل "اموری می‌شود که پذیرش آن برای دو طرف دشوار است".

 

به گفته برخی دیپلمات‌های دیگر این دو مسئول به سفرا گفتند: امتناع آنها از  ذکر جزئیات این طرح به تلاش برای ضمانت موفقیت آن برمی‌گردد.

 

به گفته این دو مقام، طرح آمریکا از جدیت برخوردار است و نگارش آن از سوی کمیته‌ای کوچک 13 ماه به طول انجامیده است.

 

این دیپلمات‌ها نسبت به برگزاری نشست بین المللی که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به عنوان نقطه آغاز "مکانسیم بین المللی چند جانبه" به منظور تحقق صلح دائم در خاورمیانه درخواست کرده است، ابراز تردید کردند.

 

یکی از این دیپلمات‌ها در پایان گفت: نتایج را خواهیم دید. اگرچه در حال حاضر فلسطینی‌ها در این سمت و سو حرکت می‌کنند. همگان برای دیدن پیشنهاد آمریکا منتظر خواهند ماند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------