آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

آژانس بین‌المللی انرژی: چین در حال تبدیل شدن به قطب انرژی هسته‌ای در جهان است



  اخبار بین الملل  ,خبرهای  بین الملل , آژانس بین‌المللی انرژی
بنابر اعلام سازمان بین‌المللی انرژی (IEA)، پیش‌بینی می‌شود که چین طی ۲۰ سال آینده با پشت سر گذاشتن آمریکا خود را به عنوان بزرگترین کشور تولید انرژی هسته‌ای در جهان مطرح کند. 

به گزارش ایسنا به نقل از راشاتودی، فتیح بیرول مدیرعامل آژانس بین‌المللی انرژی، گفت: امروز در جهان ۶۰ راکتور هسته‌ای در حال ساخت است که بیش از یک سوم از این تعداد در چین هستند. چین در حال توسعه سریع صنعت هسته‌ای خود است در نتیجه به زودی خود را به عنوان یک قطب انرژی هسته‌ای جهان مطرح خواهد کرد.

 

بنابر اعلام IEA، آمریکا که برای سال‌ها در صنعت هسته‌ای پیشرو بوده است در حال حاضر با دو چالش روبرو است. اول آنکه این کشور مثل گذشته به اندازه کافی در صنعت هسته‌ای سرمایه‌گذاری نمی‌کند و به افزایش طول عمر فعالیت راکتورهای خود کفایت می‌کند.

 

بیرول افزود: اگر آمریکا همین موضوع را در پیش گیرد سهم انرژی هسته‌ای در تامین برق این کشور از ۲۰ درصد به هفت درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

 

چین اکنون در حال پایین آوردن هزینه‌ها و صادرات فناوری هسته‌ای به دیگر کشورها است. در واقع چین طی سال‌های آینده بازیگر اصلی در صنعت هسته‌ای خواهد بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------