آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

کابینه جدید اردن سوگند یاد کرد/ تعیین ۹ وزیر جدید و ابقای ۳ وزیر زن



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , کابینه جدید اردن
اصلاحات در کابینه اردن با هدف کاهش خشم عمومی از وضعیت اقتصادی انجام شد و ۹ وزیر جدید در حضور پادشاه این کشور مراسم تحلیف به جا آوردند، این تغییرات شامل حال سه وزیر زن حاضر در کابینه نشد. 

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، طبق بیانیه منتشر شده از سوی دفتر پادشاهی اردن، هانی الملقی، نخست وزیر این کشور برای ششمین بار از زمان پذیرفتن این سمت اصلاحاتی را در کابینه این کشور انجام داد که شامل ۹ وزیر و انتصاب وزیر جدیدی برای وزارت کشور و تعیین دو معاون برای نخست وزیر بود.

 

طبق این بیانیه، جمال الصرایره، به عنوان معاون نخست وزیر در امور نخست وزیری و جعفر حسان به عنوان دیگر معاون نخست وزیر در امور اقتصادی تعیین شدند.

 

الصرایره پیشتر در پست وزیر حمل و نقل و ارتباطات مشغول به کار بوده و یکی از نمایندگان پارلمان نیز بود، حسان نیز پیشتر در پست وزارت برنامه‌ریزی فعالیت داشته و مدیر دفتر عبدالله دوم، پادشاه اردن بود.

 

به نظر می‌رسد، انتصاب حسان در این پست تلاشی برای مهار موج گسترده خشم مردمی نسبت به افزایش مشکلات اقتصادی و کاهش رشد و توسعه اقتصادی است.

 

الملقی پیشتر در سال جاری میلادی افزایش مالیاتی گسترده‌ای را که از سوی صندوق بین المللی پول برای کاهش بدهی‌های عمومی رو به افزایش پیشنهاد شده بود، اعمال کرد، این مساله تاثیر مستقیمی بر درآمد شهروندان عادی اردن گذاشته و موجب کاهش محبوبیت مردمی الملقی شد.

 

در جریان اصلاحات در کابینه اردن، عمر ملحس، وزیر دارایی سمت خود را حفظ کرد.

 

ایمن الصفدی نیز به فعالیت خود به عنوان وزیر خارجه اردن ادامه می‌دهد.

 

الصفدی که مدت‌هاست به عنوان مشاور خاندان حاکم مشغول به فعالیت است، اولین بار در ابتدای سال گذشته به عنوان وزیر خارجه کار خود را آغاز کرد و در جریان مذاکرات با آمریکا درباره سیاست‌هایش در خاورمیانه در راس هیات اردنی قرار داشت.

 

علی الغزاوی به جای حازم الناصر به عنوان وزیر آب و کشاورزی و سمیر مراد به جای علی الغزاوی به عنوان وزیر کار منصوب شد.

 

نایف الفایز به جای یاسین الخیاط در وزارت محیط زیست، بشیر الرواشده به جای حدیثه الخریشه، در وزارت جوانان، سمیر المبیضین به جای غالی الزعبی در وزارت کشور، عبد الناصر ابو البصل به جای وائ عربیات در وزارت اوقاف تعیین شده و احمد العویدی به جای بشر الخصاونه به عنوان وزیر مشاور در امور قانونی منصوب شد.

 

 طبق بیانیه دفتر پادشاهی اردن، وزرای جدید در کاخ الحسینیه در حضور عبدالله دوم، الملقی و فایز الطراونه، رئیس دفتر پادشاه این کشور مراسم تحلیف را به جا آوردند.

 

المبیضین، وزیر کشور جدید اردن پیشتر به عنوان دبیرکل در وزارت کشور مشغول به کار بود.

 

الفایز، وزیر جدید محیط زیست اردن نیز پیشتر در وزارت گردشگری این کشور مشغول به کار بود.

 

ابو البصل نیز در پیشتر رئیس دانشگاه علوم اسلامی اردن بود.

 

همچنین سمیر مراد، وزیر جدید کار در دولت‌های قبلی در همین سمت فعالیت کرده است.

 

تغییرات در کابینه اردن شامل حال سه وزیر زن نشد و آنها در سمت خود باقی ماندند.

 

این ششمین اصلاحات در کابینه الملقی است که در یکم ژوئن ۲۰۱۶ با ۲۹ وزیر تشکیل شد.

 

این اصلاحات تنها یک هفته پس از استیضاح الملقی در پارلمان درخصوص افزایش قیمت‌ها و کسب دوباره رای اعتماد نمایندگان انجام شد.

 

امان و برخی از شهرهای اردن اخیرا شاهد تظاهراتی در اعتراض به اقدامات اخیر دولت بودند.

 

کابینه اردن در اوایل سال جاری میلادی با هدف کاهش بدهی عمومی که حدود ۳۵ میلیارد دلار است، مالیات‌های جدیدی را برای بسیاری از کالاها اعمال کرد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------