دفاع ولیعهد عربستان از سیاست‌هایش برای مقابله با ایران



  اخبار بین الملل,خبرهای بین الملل,محمد بن سلمان
ولیعهد عربستان با دفاع از اقدامات خود برای اعمال اصلاحات در سیاست‌های داخلی و خارجی کشورش تاکید کرد که این اقدامات برای مقابله با دشمنان ریاض، همچون ایران ضروری است.

به گزارش ایسنا، محمدبن سلمان ولیعهد عربستان در مصاحبه تفصیلی با روزنامه واشنگتن پست گفت که اقدامات اخیرش برای اصلاح کشور یک امر ضروری برای مدرن شدن زندگی سیاسی و فرهنگی عربستان به شمار می‌آید.

 

بن سلمان در ادامه گفت که نه تنها جوانان عربستانی، بلکه بسیاری از اعضای خانواده سلطنتی سعودی نیز از سیاست‌های وی حمایت می‌کنند و او نمی‌پذیرد که انتقاداتی نسبت به اقداماتش وجود دارد.

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی اقدامات اخیرش را پرخطر توصیف می‌کنند، گفت که این تغییرات برای حمایت مالی از تحولات عربستان و مقابله با دشمنان آن همچون ایران ضروری است.

 

ولیعهد عربستان در بخش دیگری از این گفت‌وگو از وجود طرح‌هایی برای تقویت ارتش کشورش خبر داد و تصریح کرد که در این میان، طرح‌هایی هم برای تجهیز قبایل یمنی در برابر حوثی‌ها و حامیان ایرانی آنها وجود دارد.

 

محمدبن سلمان همچنین با اشاره به ماجرای استعفای نخست‌وزیر لبنان در ماه نوامبر گفت که وی ناعادلانه به دلیل استعفای سعد حریری هدف انتقاد قرار گرفت و اکنون او در مقایسه با حزب‌الله در موضع بهتری در لبنان قرار دارد.

 

سعدالحریری نخست‌وزیر لبنان در نوامبر 2017 در حالیکه در عربستان به سر می‌برد، در اقدامی غیرمنتظره و غیرعادی در یک مصاحبه تلویزیونی استعفای خود را اعلام کرد. این اقدام او واکنش‌های بسیاری را برانگیخت و برخی به طور قوی تاکید داشتند که حریری در نتیجه فشارهای سعودی‌ها دست به این کار زده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------