آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

لغو دسترسی 30 مقام کاخ‌سفید به اسنادفوق محرمانه



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل, رئیس جمهوری آمریکا
گران ترین بازیکن جهان برای نخستین بار به آسیب دیدگی خود واکنش نشان داد. 

 دو منبع آگاه به «بلومبرگ» گفتند که دسترسی بیش از سی دستیار دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به اسناد فوق محرمانه لغو شده است.

 

به گزارش ایرنا، به گفته این دو منبع، به این مقامات اعلام شده است که تاییدیه امنیتی آنها از «دائمی» به «موقت» تنزل پیدا کرده و صرفا به اسناد «محرمانه» دسترسی خواهند داشت.

 

از هیچ یک از این مقامات خواسته نشده است که کاخ سفید را ترک کنند اما از این پس، مجوز پیشین آنها برای دسترسی به اسناد فوق محرمانه به سایر اعضای کاخ سفید واگذار می شود.

 

«جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد ترامپ نیز از جمله افرادی است که طبق سیاست جدید «جان کلی» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید دسترسی وی به اسناد فوق محرمانه لغو شده است. سیاست جدید کلی از هفته گذشته اجرایی شده است. مقام های کاخ سفید در مورد افرادی که مشمول این سیاست شده اند، توضیحی ندادند.

 

میزان دسترسی اعضای کاخ سفید به اطلاحات حساس انتقاداتی را برانگیخته است. «چاک گریسلی» رئیس کمیته قضایی سنای آمریکا روز سه شنبه گفت که کاخ سفید و اداره تحقیقات فدرال (اف.بی.آی) باید در مورد آن دسته از مقامات ارشدی که تاییدیه امنیتی کامل ندارند، پاسخگو باشند.

 

گریسلی همچنین خواستار پاسخگویی این دو نهاد در خصوص دسترسی کوشنر به «گزارش های روزانه رئیس جمهوری» شد. این گزارش ها توسط آژانس های اطلاعاتی تهیه شده و فوق محرمانه است.

 

کلی پیشتر گفته بود که دولت ترامپ در زمینه تایید امنیتی اعضای کاخ سفید باید «بهتر عمل کند.» 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------