آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

سیسی و بن سلمان بر تقویت همکاری در برابر مداخله‌های منطقه‌ای و هرگونه تفرقه‌افنکی تاکید کردند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,سیسی و بن سلمان
رئیس‌جمهوری مصر در دیدار با ولیعهد عربستان تاکید کرد، امنیت کشورهای عرب حوزه خلیج فارس جزئی لاینفک از امنیت ملی مصر است و کشورش اجازه نقض امنیت این کشورها را نمی‌دهد و با جدیت به مقابله با تهدیدات خواهد پرداخت. 

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز عربی، عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر و محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی که روز یکشنبه وارد مصر شد بر ادامه همکاری با هدف مقابله با مداخله‌های منطقه‌ای، هرگونه تفرفه افکنی و تقسیم منطقه تاکید کردند.

 

سیسی و بن سلمان بر لزوم وحدت در مقابل خطرات و چالش‌هایی که کشورهای عربی در معرض آن قرار دارند، تاکید کرده و افزودند، ترورسیم و کشورهای حامی آن در راس این چالش‌ها هستند.

 

این مقام مصری و سعودی همچنین به بررسی راه‌های دستیابی به حل و فصل بحران‌های کنونی منطقه پرداختند.

 

سیسی و بن سمان در این رابطه تاکید کردند، راه‌حل‌های سیاسی باید تضمین کننده پایان رنج‌های انسانی، حفظ حاکمیت، تمامیت ارضی کشورها و صیانت از توانمندی‌های ملت‌ها باشد.

 

در این دیدار سیسی و بن سلمان همچنین شاهد امضای چندین توافقنامه همکاری بین دو کشور بودند.

 

این توافقنامه‌ها در زمینه‌های راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری مصری سعودی بود. همچنین برنامه اجرایی همکاری مشترک در زمینه تشویق سرمایه‌گذاری در دو کشور نیز به امضای دو طرف رسید.

 

طرف مصری و سعودی در عین حال توافقنامه همکاری در زمینه حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی امضا کردند.

 

بسام راضی، سخنگوی رسمی ریاست‌جمهوری مصر نیز درباره این دیدار اظهار داشت: سیسی و ولیعهد عربستان نشست دو جانبه‌ای را در کاخ الاتحادیه در قاهره برگزار کردند و بعد از آن جلسه مذاکرات گسترده از سوی هیئت دو کشور برگزار شد.

 

به گفته راضی، سیسی بر تلاش کشورش در زمینه ارتقای سطح همکاری دو جانبه با عربستان در زمینه‌های مختلف تاکید کرد و آن را منعکس کننده سطح روابط استراتژیک و ویژه دو کشور دانست.

 

سخنگوی ریاست‌جمهوری مصر گفت: زمان سفر ولیعهد به مصر در سایه چالش‌های گسترده منطقه بسیار مهم است و هماهنگی متقابل بین دو کشور را می‌طلبد.

 

به گفته این سخنگو، شاهزاده بن سلمان نیز ابراز امیدواری کرد که این سفر موجب افزایش سطح  روابط استراتژیک برای تقویت همکاری دو کشور و دو ملت شود و به حفظ وحدت عربی و اسلامی در مقابله با خطرات کنونی کمک کند.

 

این سخنگو اظهار داشت: در این دیدار راه‌های تقویت روابط دوجانبه به ویژه در زمینه اقتصادی و سرمایه‌گذاری و افتتاح طرح‌های مشترک بیشتر به ویژه در زمینه سرمایه‌گذاری گردشگری در منطقه دریای سرخ و استفاده از منابع و امکانات این منطقه بررسی شد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------