«کیم جونگ اون»، رئیس‌جمهور کره‌جنوبی را به پیونگ‌یانگ دعوت کرد



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل ,کیم جونگ اون
رهبر کره‌شمالی در دیدار با هیاتی بلندپایه از سئول، از رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی برای شرکت در یک نشست در پیونگ‌یانگ دعوت کرده است. 

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «کیم جونگ‌اون» رهبر کره‌شمالی، روز گذشته در دیدار با هیاتی از کره‌جنوبی در خصوص راه‌های کاهش تنش در شبه‌جزیره کره گفت‌و‌گو مذاکره کرده است.

 

خبرگزاری کره‌شمالی، امروز گزارش داد، کیم جونگ‌اون «به گرمی» از هیات کره‌جنوبی، که حامل نامه رئیس‌جمهوری این کشور بود، استقبال کرد.

 

براین اساس، رهبر کره‌شمالی همچنین با پیشنهاد رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی برای برگزاری یک نشست موافقت کرده است. براین اساس، کیم از مون جائه این برای شرکت در نشستی در پیونگ‌یانگ دعوت کرده است.

 

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی همچنین گفته است، کیم جونگ‌اون با هیات کره‌جنوبی در خصوص کاهش تنش‌های نظامی در شبه‌جزیره کره و پیشبرد گفت‌و‌گوها، تماس و همکاری‌ها تبادل‌نظر کرد.

 

گزارش‌ها حاکی است که «چانگ ای‌یانگ» رئیس دفتر امنیت ملی نهاد ریاست‌جمهوری و «سا هون» رئیس سازمان اطلاعاتی کره‌جنوبی، موسوم به «سرویس اطلاعات ملی»، روز گذشته وارد کره‌شمالی شدند.

 

دیدارهای اخیر هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور در حالی انجام می‌شود که بحران شبه‌جزیره کره، به‌دلیل آزمایش‌های هسته‌ای و آزمایش‌های پی‌درپی موشکی کره شمالی، شدت گرفته بود. طی این مدت تحریم‌های بین‌المللی علیه پیونگ‌یانگ نیز افزایش یافته‌است.

 

رهبران دو کره در سال‌های ۲۰۰۰ -ریاست‌جمهوری «کیم ده‌جونگ» و رهبری «کیم جونگ‌ایل»، و ۲۰۰۷ -ریاست‌جمهوری «رو موهیان» و رهبری «کیم جونگ‌ایل»- با یکدیگر دیدار داشته‌اند که مهم‌ترین مذاکرات شبه‌جزیره در سال‌های معاصر به‌شمار می‌رود.

 

دیدار اخیر خواهر رهبر کره شمالی از سئول، نخستین دیدار یک عضو اصلی خاندان حاکم بر کره‌شمالی، از زمان پایان جنگ دو کره در سال ۱۹۵۳ بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------