پوتین:‌ تنها برای حمله واکنشی از تسلیحات هسته‌ای استفاده می‌کنیم



  اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل , پوتین
رئیس‌جمهوری روسیه گفت مسکو تنها برای حمله واکنشی از تسلیحات هسته‌ای خودش استفاده خواهد کرد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه گفت: در رابطه با این مساله باید بگویم که بسیار حساس و مهم است. می‌خواهم درباره این مساله توضیح دهم تا جامعه بین‌الملل مطلع باشد. طرح ما برای تسلیحات هسته‌ای این است که از آنها تنها برای یک حمله واکنشی استفاده کنیم.

 

او افزود: تصمیم درباره استفاده از تسلیحات هسته‌ای تنها زمانی می‌تواند اتخاذ شود که سیستم‌های دفاع هوایی ما نه تنها پرتاب موشک‌ها بلکه پرتابه و زمانی که آنها به اراضی روسیه برخورد می‌کنند را ثبت کنند. بله قطعا این می‌تواند یک فاجعه جهانی شود اما به عنوان یک شهروند روسیه و به عنوان رئیس‌جمهوری روسیه می‌خواهم از شما سوالی بپرسم. چه کسی جهان را بدون روسیه می‌خواهد؟ روسیه بر خلاف آمریکا هرگز از تسلیحات هسته‌ای علیه سایر کشورها استفاده نکرده است. اگر بحث فشردن دکمه هسته‌ای منظور است، باید بگویم که ما این قضیه را شروع نکردیم. اولین موشک هسته‌ای را آمریکا ساخت. دوم اینکه ما هرگز از سلاح هسته‌ای استفاده نکردیم، بلکه این آمریکا بود که ژاپن را هدف گرفت.

 

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این رابطه گفت آمریکا راه را به سمت جنگ هسته‌ای در آینده هموار می‌کند. او گفت: برایمان روشن نیست که چرا برلین و سایر کشورها هنوز متوجه خطر رویکرد نامتناسب واشنگتن در قبال استفاده از تسلیحات هسته‌ای نشدند. این حرکت به واشنگتن اجازه می‌دهد تا در هر  شرایط فوق‌العاده‌ای حتی به غیر از سناریوهای نظامی از تسلیحات هسته‌ای استفاده کند. پذیرفتن نقش آن به عنوان تضمین‌کننده امنیت جهانی با اجرای یک حمله هسته‌ای علیه تمام کسانی که از نظر آمریکا متخاصم هستند، همخوانی ندارد.

 

او به خبرنگاران گفت: ایالات متحده آمریکا با محق دانستن خود برای انجام یک حمله هسته‌ای پیشدستانه از جمله با کلاهک‌های هسته‌ای ضعیف‌شده، پیش‌ نیازهای خطرناکی برای استفاده از موشک و جنگ هسته‌ای حین یک درگیری کم‌تنش ایجاد کرده است.

 

پوتین همچنین گفت اگر مشخص شود که آن اتباع روسی که از طرف آمریکا به مداخله در انتخابات متهم شدند قوانین روسیه را زیر پا گذاشتند، هدف پیگرد قرار می‌گیرند.  دفتر شورای ویژه تحقیقات آمریکا به ریاست رابرت مولر ماه گذشته ۱۳ روس و سه شرکت روسیه را به مداخله در انتخابات ۲۰۱۶ متهم کرد.  

 

رهبر روسیه همچنین اطمینان دارد که برقراری رابطه با روسیه ضرورت دارد و بعد از آن همه چیز بر وفق مراد می‌شود. او معتقد است آن کشورهایی که سیاست‌های ضد روسیه دارند نهایتا با یک بومرنگ مواجه می‌شوند و به آنها توصیه کرد تا دنبال برقراری رابطه با کشورش باشند.

 

پوتین سه‌شنبه در مصاحبه با ولادیمیر سولوویوف در مستند "نظم جهانی ۲۰۱۸" گفت: آن کسانی که سم می‌سازند، بدانند که سرانجام همان سم را می‌بلعند و مسموم می‌شوند. تمام کارهای آنها نهایتا همچون بومرنگ‌هایی به سمت عاملان اصلی باز می‌گردد.

 

رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد: همواره باید اصل و موضع روشنی داشت. این هم در روابط روزانه و هم در عرصه بین‌المللی صدق می‌کند. اگر تمام شرکایمان بدانند که آنها را فریب نمی‌دهیم، گمراه نمی‌کنیم و آنها را ساده فرض نکردیم، بعد از آن ممکن است فردی با آن مخالف باشد و بحث کند اما حداقل موضع ما شفاف و ثابت است و بعد ما می‌توانیم روی آن کار کنیم. این اعتماد و احترام ایجاد می‌کند. این اساس همکاری است.

 

او همچنین با انتقاد از آمریکا و سیاست‌های آن در قبال ایران و کره‌شمالی گفت: سیاست آمریکا برای وارد کردن کورکورانه همه به لیست سیاه، نشانه ضعف است نه قدرت. چه اتفاقی رخ داد؟ آنها بدون تبعیض همه را وارد تعدادی لیست سیاه کردند و همه را دشمن خطاب کردند. اینگونه اصلا جواب نمی‌دهد و نشانه بی‌کفایتی است.

 

پوتین در ادامه تاکید کرد: من از یک فرد (دونالد ترامپ) ناامید نشدم و به لحاظ شخصی حس خوبی در من ایجاد می‌کند. من از شریکم ناامید نیستم بلکه از کل این سیستم ناراضی هستم چرا که ناکارآمدنی و مخرب بودن آن اثبات شده است. کار با چنین سیستمی دشوار است چون غیر قابل پیش‌بینی است. گمان می‌کنم او مردی منطقی است؛ علیرغم شیوه‌های شگفت انگیزش که نتیجه فعالیت و تجربه قبلی اوست. ترامپ حین گفت‌وگو درباره مسائل تجاری به ریشه موضوعات می‌رسد، او گوش می‌کند و با سایر طرف‌ها ارتباط دارد. به توافق رسیدن با او ممکن است و می‌توانم سازش‌هایی را متصور شوم.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------