رهبر کره شمالی: نگران آزمایش موشکی نباشید / دیگر لازم نیست رییس‌جمهور کره جنوبی از خواب که بیدار می‌شود فورا در نشست شورای امنیت ملی شرکت کند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , رهبر کره شمالی
کیم جونگ اون رهبر کره شمالی گفت دیگر لازم نیست 'مون جائه این' رییس جمهور کره جنوبی نگران آزمایش های موشکی این کشور باشد. 

به گزارش انتخاب  به نقل از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، وی تاکید کرد ضرورتی ندارد وقتی رییس جمهور کره جنوبی از خواب بیدار می شود فورا در نشست شورای امنیت ملی در باره آزمایش جدید موشکی کره شمالی شرکت کند!

 

به نوشته ایرنا، از ماه می سال 2017 که مون رییس جمهور کره جنوبی که از تبار یک خانواده کره شمالی است، قدرت را در انتخاباتی زودهنگام در اختیار گرفت، کره شمالی 10 فروند موشک بالستیک آزمایش کرده است.

 

رهبر کره شمالی بر اساس این گزارش در دیداری که با هیاتی از کره جنوبی در هفته گذشته داشته است، گفت که مساله توقف آزمایش های موشکی جدی است.

 

او به این هیات که اعضای آن از مسئولان ارشد امنیتی کره جنوبی بودند، گفت دیگر هر مشکلی در روابط باشد با خط تلفنی ارتباطی که با 'مون جائه این' رییس جمهور کره جنوبی دارد، آن را حل و فصل خواهد کرد.

 

رهبر کره شمالی افزود که تا اکنون هر وقت این کشور آزمایشی انجام می داد کار رییس جمهور کره جنوبی را سخت می کرد و باید در نشست امنیتی حضور می یافت اما دیگر این کار صورت نخواهد گرفت.

 

گزارش شده است که ضمن برقراری ارتباط تلفنی مستقیم رهبران دو کره، قرار بر این شده است سومین اجلاس سران دو کشور از سال 2000 میلادی به این طرف در ماه آوریل امسال برگزار شود.

 

هیات کره جنوبی پس از کره شمالی راهی آمریکا شد و در باره مسایل مربوط با مقام های آن کشور گفت و گو کرد و گفته شده است که قرار است در باره این موضوع توضیحات بیشتری در روزهای آینده داده شود و همزمان رییس جمهور آمریکا در تدارک دیدار با رهبر کره شمالی تا ماه می است. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------