آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

مخالفت نتانیاهو با توافق اتمی واشنگتن و ریاض: به عربستان رآکتور نفروشید / ترامپ: اگر ما نفروشیم، از روسیه یا فرانسه می‌خرند



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل, نتانیاهو
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا نگرانی‌ این رژیم از احتمال حصول توافق هسته‌ای میان واشنگتن و ریاض را ابراز کرد. 

به گزارش فارس، مقام‌های رژیم صهیونیستی می‌گویند «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل در جریان دیدار روز دوشنبه‌اش با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا مخالفت خود را با توافق احتمالی میان واشنگتن و ریاض برای ساخت رآکتور هسته‌ای در عربستان سعودی ابراز کرد.

 

وبگاه «آکسیوس» بامداد شنبه به نقل از مقام‌های اسرائیلی گزارش داد نتانیاهو از ترامپ خواسته به عربستان سعودی رآکتور نفروشد، اما پاسخ ترامپ و تیم او این بود که اگر آمریکا این رآکتورها را نفروشد، عربستان آنها را از کشورهایی مانند روسیه یا فرانسه خریداری خواهد کرد.

 

مطابق این گزارش، نتانیاهو و دستیارانش تأکید کردند در صورتی که این توافق پیش برود، کاخ سفید بایستی از سعودی‌ها بخواهد که در خاک خودشان غنی‌سازی اورانیوم انجام ندهند.

 

دفتر نخست‌وزیری اسرائیل این گزارش را تکذیب نکرده و در بیانیه‌ای گفت: «درباره محتوای رایزنی‌های خصوصی دیپلماتیک اظهارنظر نمی‌کنیم، اما طبق گفته‌های نخست‌وزیر نتانیاهو طی این چند سال، خطرات زیادی در توافق هسته‌ای ایران موجود است که یکی از آنها مطالبات سایر کشورهای منطقه برای داشتن توانمندی‌هایی مشابه، نظیر غنی‌سازی اورانیوم است که برجام داشتن آنها را برای ایران مجاز می‌کند.»

 

ترامپ از دادن پاسخ نهایی به نتانیاهو در خصوص توافق هسته‌ای با سعودی‌ها خودداری کرد و طرفین موافقت کردند که نیاز به انجام گفت‌وگوهای بیشتر از هر دو طرف وجود دارد.

 

روز بعد از دیدار نتانیاهو و ترامپ، یعنی چهارشنبه، وزیر انرژی اسرائیل با ریک پری، همتای آمریکایی‌اش دیدار کرد. «پری» در حال مذاکره بر سر توافق هسته‌ای با عربستان است.

 

سخنگوی «یوال اشتاینیتز»، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی به آکسیوس گفته نمی‌تواند درباره مسائل مطرح‌شده در این دیدار، اظهارنظر کند.

 

مقام‌های دولت آمریکا در روزهای گذشته در حال تلاش برای رسیدن به توافق احتمالی با عربستان سعودی بر سر فروش فناوری‌های رآکتورهای هسته‌ای به این کشور آسیای غربی هستند.

 

کارشناسان مسائل عدم اشاعه نگران هستند عربستان سعودی ممکن است از صدور اجازه غنی‌سازی سوخت برای این کشور در قالب یک توافق در زمینه انرژی هسته‌ای سوءاستفاده کرده و به صورت مخفیانه به سمت تولید مواد شکافت‌پذیر هسته‌ای و سلاح‌های اتمی حرکت کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------