آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

آمریکا: طالبان انتظار مذاکراتی مستقیم مانند کره‌شمالی را نداشته باشد



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل,آمریکا
یکی از مقام‌های آمریکایی گفته است، طالبان نمی‌تواند انتظار مذاکرات مستقیم با آمریکا را همانند آنچه میان واشنگتن و کره شمالی اتفاق می‌افتد، داشته باشد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری طلوع، آلیس ولز، دیپلمات ارشد آمریکا در امور جنوب و مرکز آسیا گفت که نیروهای آمریکایی به درخواست دولت کابل و مردم افغانستان در این کشور مانده‌اند تا اطمینان حاصل کنند که این کشور بار دیگر به مأمنی برای تروریست‌ها تبدیل نمی‌شود.

 

تیم ترامپ در واکنش به نامه اخیر طالبان به آمریکا، خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را رد کرد؛ این مساله به عنوان پیش شرط طالبان برای مذاکره مطرح شده بود.

 

این دیپلمات ارشد همچنین گفت:‌ این نامه اخیر درست نیست. برای هشت سال، آمریکا خودش را برای حمایت از روند صلح میان کابل و طالبان آماده کرده اما ما نمی‌توانیم برای مردم افغانستان در مذاکرات دولت این کشور با طالبان جایگزین باشیم.

 

وی در جریان سخنرانی در موسسه صلح آمریکا گفت:‌ طالبان با مردم افغان خیلی مدت‌ها پیشتر از عملیات نظامی آمریکا در ۲۰۰۱ در نبرد بوده‌اند. حالا مشخص است که آمریکا منفعتی مستقیم در رفع این نبرد دارد و طالبان مکررا می‌گوید که ضرورت خروج تمامی نیروهای خارجی از افغانستان پیش شرط مذاکرات است. ما به عنوان مهمان دولت مستقل افغانستان در این کشور هستیم که توسط جامعه بین‌الملل و سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و حضور ما در این کشور تثبیت کننده همکاری استراتژیک و توافق امنیتی دو جانبه است. آمریکا به فعالیتش در این کشور تا زمانی ادامه می‌دهد که دولت مستقل افغانستان با میزبانی از ما موافق باشد و با آمریکایی‌ها همکاری کند. توانایی دولت افغانستان در مدیریت امنیت و قلمروی خود مسؤولیتی است که باعث می‌شود تا ارزیابی بین‌المللی از چگونگی ساختار روابط با افغانستان شکل بگیرد.

 

آلیس ولز همچنین طالبان را به بی‌تفاوتی نسبت به مردم افغانستان متهم کرد و گفت که زمان آن رسیده تا این درگیری‌ها در افغانستان پایان یابد و ادامه داد: حمایت زیادی از سوی جامعه بین‌الملل برای پایان دادن به این درگیری‌ها در افغانستان وجود دارد. این طالبان است که مانع صلح است. به رهبران طالبان بستگی دارد که به این پیشنهاد جدی برای مذاکرات از سوی اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان پاسخ دهند. آمریکا از این اقدام غنی حمایت می‌کند و آماده تسهیل آن است.

 

این دیپلمات ارشد آمریکایی همچنین به این سوال پاسخ داد که طالبان نباید انتظار مذاکرات مستقیم همانند آنچه درباره  آمریکا و کره شمالی رخ می‌دهد، داشته باشد. هیچ شباهتی میان دو کره و مساله افغانستان وجود ندارد. دو کره پیش از پیشنهاد ترامپ برای حضور در مذاکرات با کره شمالی گفت‌وگو داشته‌اند. آنچه برای افغانستان می‌خواهیم، مذاکرات میان دولت کابل و شبه نظامیان طالبان است. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------