آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

۷۰۰۰ جفت کفش مقابل کنگره آمریکا در اعتراض به خشونت‌های مسلحانه



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,اعتراض در اطراف کنگره با کفش
یک گروه فعال آمریکایی در اقدامی نمادین هزاران جفت کفش را در زمین چمن اطراف ساختمان کنگره به نمایش گذاشت که هر یک از این جفت کفش‌ها نماینده کودکانی بود که از زمان کشتار مرگبار سندی هوک در سال ۲۰۱۲ تا کنون در تیراندازی‌های مدارس آمریکا کشته شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، این گروه فعال آمریکایی به نام Avaaz در بیانیه‌ای گفت که آنها ۷۰۰۰ جفت کفش برای درست کردن این یادبود جمع‌آوری کرده‌اند تا "اندوه بزرگ خشونت‌های مسلحانه را به پشت درهای کنگره بیاورند".

 

آنها گفتند که این کفشها عمدتا از سوی چهره‌های مشهور، اعضای خانواده‌های قربانیان خشونت‌های مسلحانه و شهروندان سراسر آمریکا اعطا شده‌اند.

 

سازمان دهندگان این اقدام این ۷۰۰۰ جفت کفش را در سراسر زمین چمن پیرامون ساختمان کنگره آمریکا پخش کرده و گفتند که این تعداد در واقع نمایانگر تعداد کودکانی است که به خاطر خشونت‌های مسلحانه کشته شده‌اند و سازمان دهندگان امیدوار هستند که پیام قاطع را به کنگره در خصوص مطالبه اصلاحات در قوانین مالکیت اسلحه منتقل کنند. حتی یک کودک دیگر هم نباید قربانی این خشونت‌ها بشود.

 

  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,اعتراض در اطراف کنگره با کفش

 

این اقدام اعتراضی نمادین در روز سه شنبه یک روز پیش از آن که تظاهرات سراسری دانش آموزان آمریکایی در اعتراض به خشونت‌های مسلحانه بعد از حادثه کشتار ۱۷ تن در ماه گذشته میلادی در مدرسه‌ای در منطقه پارکلند ایالت فلوریدا برگزار شود به اجرا در آمد.

 

قرار است در تاریخ ۲۴ مارس نیز دانش آموزان برای تظاهراتی تحت عنوان "راهپیمایی برای جان ما" به خیابان‌های شهر واشنگتن دی سی بیایند و از جمله حامیان این حرکت اعتراضی بازماندگان حادثه کشتار در مدرسه مارجری استونمن داگلاس در شهر پارکلند هستند.

 

حادثه کشتار ماه گذشته میلادی در این مدرسه در پارکلند مرگبارترین کشتار مسلحانه در آمریکا بعد از حادثه کشتار سال ۲۰۱۲ در مدرسه ابتدایی سندی هوک در کنتیکات آمریکا تلقی می‌شود.

 

گروه فعالAvaaz  همان گروهی است که اخیرا در یک اقدام دیگر به سبک فیلم " سه بیلبورد خارج از میزوری اِبینگ" از سناتور مارکو روبیو خواست که برای اصلاح قوانین کنترل و مالکیت سلاح وارد عمل شود.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------