سی‌بی‌اس: مک مستر تا پایان هفته استعفا می‌دهد/ احتمال انتخاب جان بولتون به عنوان مشاور ترامپ



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل,مک مستر
این رسانه پیش‌بینی کرده است که احتمالا برخی وزیران دولت ترامپ از جمله «بن کارسون» وزیر مسکن و توسعه شهری و «دیوید شالکین» وزیر امور کهنه‌سربازان هم به زودی از کابینه جدا شوند. 

رسانه های آمریکایی عصر چهارشنبه گزارش دادند که «اچ.آر مک‌مستر» مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا در شرف خروج از کاخ سفید است و احتمال دارد «جان بولتون» نماینده پیشین این کشور در سازمان ملل متحد که به مواضع تند ضدایرانی شهرت دارد، جایگزین وی شود.

 

ایرنا نوشت: به تازگی گزارشی از دیدار محرمانه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با بولتون منتشر شده که احتمال برکناری مک مستر از سمت مشاور امنیت ملی کاخ سفید و انتصاب بولتون به این سمت را قوت بخشیده است.

 

شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس روز چهارشنبه در همین رابطه گزارش داد، انتظار می‌رود مشاور امنیت ملی کاخ سفید تا پایان هفته جاری (میلادی) از سمت خود کناره گرفته و با ارتقای درجه نظامی، به ارتش بازگردد.

 

این رسانه پیش‌بینی کرده است که احتمالا برخی وزیران دولت ترامپ از جمله «بن کارسون» وزیر مسکن و توسعه شهری و «دیوید شالکین» وزیر امور کهنه‌سربازان هم به زودی از کابینه جدا شوند.

 

همزمان نشریه «ونیتی فیر» نوشته است که ترامپ در دیدار سه شنبه هفته گذشته خود با بولتون، به او پیشنهاد همکاری داده است.

 

این رسانه ادعا می کند که رئیس جمهوری آمریکا در این دیدار از آنچه که ارتباط مخفیانه مک مستر با «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی دولت پیشین خوانده، به شدت ناراضی بوده است.

 

ونیتی فیر می نویسد: بولتون به ترامپ گفته است که تنها حاضر به فعالیت در سمت وزیر امور خارجه یا مشاور امنیت ملی است.

 

رئیس جمهوری آمریکا این هفته «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه دولت خود را برکنار کرد و «مایک پمپئو» رئیس آژانس مرکزی اطلاعاتی آمریکا (سیا) را به این سمت گماشته بود.

 

با این حساب و در صورت تمایل ترامپ به همکاری با بولتون، انتصاب وی به سمت مشاور امنیت ملی، محتمل ترین گزینه خواهد بود.

 

مک مستر سال گذشته جایگزین «مایکل فلین» شده بود. بولتون در همان زمان هم یکی از گزینه‌های اصلی تصدی این سمت بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------