دستگاه امنیتی روسیه از کشف و خنثی سازی یک گروهک تروریستی خبر داد



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,دستگاه امنیتی روسیه
دستگاه امنیتی روسیه از بازداشت یک گروه مخفی وابسته به داعش که برای انجام عملیات تروریستی برنامه ریزی کرده بودند، خبر داد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، دستگاه امنیتی فدرال روسیه اعلام کرد که یک گروه مخفی وابسته به داعش متشکل از چهار عضو را  در منطقه "کالوگا" واقع در جنوب غربی پایتخت مسکو بازداشت کرده‌ است.

 

بازداشت شدگان از سوی داعش برای انجام حملات تروریستی در مسکو و اطراف آن برنامه‌ریزی کرده بودند. سرکرده این گروهک در سوریه آموزش دیده و سپس برای انجام حملات تروریستی به روسیه فرستاده شده بود.

 

دستگاه امنیتی فدرالی "فی.اس.بی" اعلام کرد که در حال انجام تحقیق و بازجویی مستمر و بی‌وقفه از اعضای این گروهک مخفی است.

 

این دستگاه هنوز هویت این بازداشت شدگان را افشا نکرده و توضیح نداده است که آیا رهبر این گروهک تروریستی بازداشت شده است یا اینکه هنوز جستجوها در این زمینه ادامه دارد.

 

گروهک‌های داعشی اکثر اوقات با نیروهای خود ارتباط ندارد و این یکی از تاکتیک‌های جدید این گروه تروریستی در توسعه تروریسم بین‌المللی اخیر بوده است.

 

کمیته ملی مبارزه با تروریسم در روسیه اعلام کرد که تروریست‌ها از شبکه‌های اجتماعی برای این هدف خود استفاده می‌کردند و "متخصصان برجسته" داعش با تبلیغاتی فریبنده اقدام به جذب و استخدام نیروها می‌کنند.

 

طبق آمارهای اطلاعاتی روسیه ۲۵ عملیات تروریستی در روسیه طی سال گذشته میلادی ناکام مانده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------