آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به تل آویو می‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد دولت بایدن قصد مجهز کردن تل آویو به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را دارد. به گزارش ایسنا،…

افشای سه سال مذاکرات محرمانه اتحادیه اروپا با کره شمالی



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,کره شمالی
رسانه‌های انگلیسی به نقل از یک مقام گزارش دادند: هیات پارلمان اروپا طی سه سال گذشته مذاکرات هسته‌ای محرمانه‌ای با کره شمالی داشته است. 

به گزارش ایسنا، روزنامه دیلی تلگراف به نقل از نیرج دوا، از قانون‌گذاران انگلیسی گزارش داد: من به عنوان مذاکره کننده اصلی با کمک سایر همکارانم اقدامات بسیاری را در خفا انجام دادیم. این اولین بار است که تلاش‌هایمان را برای مردم فاش می‌کنیم.

 

اظهارات این مقام انگلیسی در کمتر از یک هفته پس از آن مطرح شد که دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا برای دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در ماه مه و گفت‌وگو درباره خلع سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کره موافقت کرد و قرار است اولین دیدار میان یک رهبر کره شمالی و رییس جمهوری حال حاضر آمریکا را رقم بزند.

 

این مقام انگلیسی گفت: هیات اتحادیه اروپا از پیونگ یانگ می‌خواسته تا بدون پیش شرط برسر میز مذاکره بنشیند. طبق گزارش‌ها قانون‌گذاران اتحادیه اروپا دهها بار با وزرایی از کره شمالی دیدار داشتند و قرار بوده در آینده نزدیک دیداری هم در بروکسل انجام شود. پیش از این نیز فدریکا موگرینی، رییس سیاست خارجه اروپا بر لزوم تلاش‌های جامعه جهانی به سمت حل بحران در شبه جزیره کره تاکید کرد.

 

موگرینی گفت: مذاکرات آتی میان کیم جونگ اون و دونالد ترامپ ممکن است به راه‌حلی دیپلماتیک برای مساله هسته‌ای شبه جزیره کره ختم شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------