تاکید قانونگذاران انگلیس بر لزوم تعویق بریگزیت



  اخباربین الملل  ,خبرهای  بین الملل ,بریگزیت
یک کمیته کلیدی قانونگذاران بریتانیایی امروز یکشنبه اعلام کرد، لندن باید به تعویق انداختن بریگزیت را مورد بررسی قرار دهد؛ چرا که ممکن است زمان کافی برای حصول توافق با اتحادیه اروپا پیش از خروج انگلیس از این بلوک در یکسال آتی وجود نداشته باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "کمیته خروج از اتحادیه اروپا" در مجلس عوام بریتانیا گزارش داد، اگر جنبه‌های اصلی روابط آتی با اتحادیه اروپا تا اکتبر حل نشده باقی بماند، لندن باید به دنبال "تمدید محدود" عضویتش در اتحادیه اروپا باشد.

 

بریتانیا و اتحادیه اروپا می‌خواهند تا پاییز توافقی درباره مناسبات آتی حاصل شود تا پارلمان‌های ملی هم بتوانند آن را پیش از خروج رسمی انگلیس از این بلوک ۲۸ کشوری در ۲۹ مارس ۲۰۱۹ تایید کنند.

 

این قانونگذاران امروز در گزارشی اعلام کردند، دوره انتقالی پیشنهادی دو ساله باید این قابلیت را داشته باشد که در صورت لزوم تمدید شود. دو طرف روی این اصل که بریتانیا تا پایان ۲۰۲۰ همچنان بخشی از ساختارها و قوانین این نهاد خواهد بود، توافق کرده‌اند.

 

هفت عضو حامی بریگزیت در این کمیته ۲۱ عضوی از گزارش مذکور حمایت نکردند و در حال آماده کردن یک نسخه جایگزین هستند که لحن چندان سازش‌طلبانه‌ای در خصوص اتحادیه اروپا ندارد. گزارش مورد تایید اکثریت تاکید دارد که پیشرفت اندک در حل مساله کلیدی حفظ مرز باز میان ایرلند شمالی (بخشی از بریتانیا) و جمهوری ایرلند بعد از بریگزیت نگران‌کننده است.

 

بریتانیا و اتحادیه اروپا توافق کردند نباید هیچگونه ایست گمرکی یا سایر زیر ساخت‌ها در امتداد مرز دو طرف باشد اما این کمیته می‌گوید بریتانیا باید پیشنهادات معتبری را درباره نحوه اجرای چنین موضوعی ارائه کند. هیلاری بن، رئیس این کمیته از حزب کارگر گفت: ما هیچگونه مرز بین‌المللی به غیر از مرزهای داخلی اتحادیه اروپا را که بتواند بدون بازرسی و زیرساخت فیزیکی فعال باشد، نمی‌پذیریم. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------