وکیل ترامپ: زمان بستن پرونده تحقیقات مولر فرارسیده است



  اخباربین الملل  ,خبرهای  بین الملل ,ترامپ و مولر
وکیل شخصی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از راد رازنستاین، معاون دادستان کل این کشور تقاضا کرد تا شجاعت به خرج داده و به تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه تعیین شده برای پرونده مداخله روسیه به نفع ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا پایان دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، جان داوئد، وکیل شخصی ترامپ یک روز بعد از آنکه جف سشنز، دادستان کل اقدام به اخراج اندرو مک‌کیب، معاون مدیر اف‌بی‌آی کرد، خواهان پایان دادن به این پرونده تحقیقات فدرال تحت رهبری مولر شد.

 

داوئد در بیانیه‌ای گفت: دعا می‌کنم که رازنستاین، معاون دادستان کل این شجاعت و هوشمندی را داشته باشد که مثل خود دادستان کل یعنی جف سشنز وارد عمل شود و یه پرونده "ساختگی" ایجاد شده از سوی رئیس مک‌کیب یعنی جیمز کومی درباره اتهام تبانی با روسیه که پایه و اساسش یک دوسیه غیرمعتبر و فریبکارانه است، پایان دهد.

 

او اظهار کرد: شما بیایید و با توجه به افشاگری‌های اخیر براساس شایستگی‌ها به این پرونده پایان دهید.

 

داوئد ابتدا به دیلی ۲۰ گفته بود که به عنوان وکیل ترامپ این صحبت‌ها را مطرح می‌کند اما بعدا این وکیل گفت که به عنوان اظهارنظر شخصی صحبت کرده است.

 

شفاف سازی درباره صحبت‌های داوئد از جانب یک عضو دیگر تیم وکلای حقوقی ترامپ به پایگاه هیل ابلاغ شد.

 

وکیل ترامپ بعد از آن این بیانیه را منتشر کرد که رئیس‌جمهور آمریکا خوشحالی خود را از برکنار شدن مک‌کیب در توئیتی ابراز داشت.

 

ترامپ نوشت: "جیمز کومی مقدس نما" رئیس او بود و کاری کرد که مک‌کیب مثل یک عضو گروه سرود کلیسا به نظر برسد. او همه چیز را درباره دروغ‌ها و فسادی که در عالی‌ترین سطوح اف‌بی‌آی جریان داشته می‌دانست.

 

سناتور چاک شومر، رهبر اقلیت سنای آمریکا به ترامپ و تیم حقوقی‌اش نسبت به هرگونه تلاشی برای پایان دادن به تحقیقات رابرت مولر هشدار داد.

 

شومر در بیانیه‌ای گفت: اظهارنظرهای داوئد نشانه‌ای دیگری است مبنی بر اینکه تمایل نخست رئیس‌جمهور و تیم حقوقی او این نیست که بیاید و با رابرت مولر همکاری کند بلکه می‌خواهند در هر فرصتی او را تضعیف کنند.

 

او ادامه داد: رئیس‌جمهور، دولت و تیم وکلایش نباید هیچ اقدامی در راستای مهار کردن، مداخله کردن و یا پایان دادن علیه تحقیقات این بازرس ویژه اتخاذ کنند در غیر این صورت تبعاتی جدی از جانب هم دموکرات‌ها و هم جمهوری‌خواهان متوجه آنها خواهد شد.

 

رازنستاین بعد از آنکه سشنز سال گذشته میلادی اعلام کرد که خودش را از نظارت بر پرونده تحقیقات مولر کنار می‌کشد به نمایندگی از دادستان کل مسئول نظارت بر تحقیقات مولر شد.

 

ترامپ در عین حال در توئیتی عنوان کرد که تحقیقات رابرت مولر درباره این مداخله روسیه هرگز نباید از همان ابتدا به جریان می‌افتاد.

 

ترامپ در توئیتر گفت: تحقیقات مولر هرگز نباید آغاز می‌شد چونکه هیچ همدستی و هیچ جرمی وجود نداشته است.

 

ترامپ گفت: این تحقیقات صرفا بر پایه یکسری فعالیت‌های فریبکارانه و یک دوسیه دروغین که پولش را هیلاری کلینتون فریبکار و کمیته ملی حزب دموکرات پرداخت کرده ایجاد شده و در عین حال استفاده نادرستی از آن در دادگاه نظارت بر اطلاعات خارجی آمریکا برای تجسس بر کمپین من صورت گرفته است. این یک شکار جادوگر است!

 

این توئیت چند ساعت بعد از آن منتشر شد که جان داوئد در بیانیه خود از رازنستاین خواست تا پرونده تحقیقات مولر را ببندد.

 

سناتور دموکرات مارک وارنر نیز گفت: همه اعضای کنگره آمریکا باید از رابرت مولر دفاع کنند.

 

وارنر در توئیتی بعد از صحبت‌های وکیل ترامپ مبنی بر ضرورت اخراج کردن مولر گفت: هر نماینده کنگره اعم از دموکرات و جمهوری‌خواه باید در مقام دفاع از این بازرس ویژه برآید و همین الان باید این کار را انجام دهد.

 

این در حالی است که کاخ سفید این موضوع را که ترامپ تصمیم به اخراج کردن مولر دارد، رد کرده و گفته که او به همکاری با تحقیقات او ادامه خواهد داد.

 

در عین حال پایگاه هیل گزارش کرد که رابرت مولر اخیرا یک فهرست از پرسش‌ها را همزمان با تلاش‌های بازرسان برای بازجویی از رئیس‌جمهور آمریکا در اختیار تیم وکلای دونالد ترامپ قرار داده است.

 

روزنامه نیویورک تایمز گزارش کرد که این پرسش‌ها قرار است نقطه آغاز فرایند بازجویی از ترامپ باشد و تیم مولر در حال تلاش برای مذاکره بر سر یک مصاحبه و بازجویی از ترامپ در راستای تحقیقات مربوط به نقش روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ است.

 

این در حالی است که براساس این گزارش ترامپ بعد از آنکه تیم وکلایش این پرسش‌ها را دریافت کرد یکسری توئیت را منتشر کرده و در آنها این موضوع را که کمپین انتخاباتی‌اش در سال ۲۰۱۶ با مسکو هماهنگ بوده رد کرده و در عین حال در آنها تحقیقات مولر را به عنوان یک فرایند غیرضروری محکوم کرده است.

 

این همان توئیتی است که ترامپ در آن گفت: تحقیقات مولر از همان ابتدا به دلیل عدم وجود هرگونه تبانی یا جرمی نباید آغاز می‌شد.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------