موگرینی تکلیف ترامپ را روشن کرد؛ تحریم در کار نیست



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل, موگرینی
موگرینی پیش از نشست هفتگی اعضای اتحادیه اروپا اعلام کرد که در جلسه امروز طرحی برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران نخواهیم داشت.

 به گزارش خبرآنلاین، موگرینی پیش از نشست هفتگی اعضای اتحادیه اروپا در میان خبرنگار عنوان کرد: «ما روز جمعه جلسه کمیسیون مشترک برجام را داشتیم و من وزیران (امور خارجه اروپا) را از نتایج خوب این نشست آگاه خواهم کرد.

 

وی در ادامه گفت: «ما در این جلسه همچنین راههای حفظ اجرای کامل برجام را مورد بحث قرار خواهیم داد، هیچ پیشنهادی درباره تحریمهای بیشتر علیه ایران مطرح نیست و تمرکز بحث امروز بر ادامه اجرای برجام است»

 

موگرینی تاکید کرد که سه کشور اروپایی و همچنین روسیه ، چین و آمریکا و ایران همین روز جمعه ارزیابی کردند که این توافق در حال اجرا است و همه متعهد به اجرای کامل آن هستند.

 

به گزارش ایرنا، موگرینی صبح دوشنبه پیش از نشست شورای امور خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل در گفتگو با خبرنگاران گفت: ما روز جمعه(گذشته) جلسه کمیسیون مشترک برجام را داشتیم و من وزیران (امور خارجه اروپا) را از نتایج خوب این نشست آگاه خواهم کرد.

 

وی افزود: ما در این جلسه همچنین راههای حفظ و اجرای کامل برجام را مورد بحث قرار خواهیم داد.

 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در پاسخ به سوالی درباره ادعای برخی رسانه ها در خصوص آمادگی اروپا برای تحریم های جدید علیه ایران گفت: هیچ پیشنهادی درباره تحریم های بیشتر علیه ایران مطرح نیست و تمرکز بحث امروز بر ادامه اجرای برجام است.

 

وی تاکید کرد:تمرکز ما بر ادامه اجرای کامل برجام است وسه کشور اروپایی و همچنین روسیه، چین و آمریکا و ایران روز جمعه گذشته ارزیابی کردند که این توافق در حال اجرا است و همه متعهد به اجرای کامل آن هستند.

موگرینی افزود: ما موضوعات دیگری با ایران داریم که بطور جداگانه با ایران درباره آنها بحث می کنیم بطور خاص درباره مسائل مربوط به سوریه و نقش ایران در منطقه بحث می کنیم، اما بسیار مهم است که موضوع برجام را از بحثهای مربوط به موضوعات منطقه ای جدا کنیم .

 

وی گفت: همانطور که گفتم هیچ پیشنهادی درخصوص تحریم جدید ایران مطرح نشده است و ما هیچ تصمیمی در این خصوص نداریم.

 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا در ارتباط با موضوعات غیرهسته ای تحریم هایی علیه ایران دارد، اما انتظار ندارم که بحث هایی درباره تحریم های جدید علیه ایران آغاز شود و چنانکه گفتم تمرکز بحث ما چگونگی ادامه اجرای کامل برجام در آینده مانند الان بخصوص در پی نشست بسیار خوب کمیسیون مشترک در روز جمعه است.

 

 

وی افزود: به گمان من پیام اصلی امروز ما این است که در مسیر اجرای کامل برجام باقی بمانید و بطور جداگانه به مسائل منطقه ای از جمله موضوعات مربوط به موشک های بالستیک بپردازید که اتحادیه اروپا همواره موضع روشنی در این زمینه داشته است و این را هم باید بگویم که اتحادیه اروپا گفت وگوهای سطح بالایی برای پرداختن به موضوعات منطقه ای دارد و بخصوص درباره یمن در حال رسیدن به نتایج امیدوار کننده ای هستیم.

 

درجلسه روز دوشنبه شورای امورخارجه اروپایی با شرکت وزرای خارجه اتحادیه اروپا علاوه بر مساله ایران، درباره موضوعات مختلفی از جمله سوریه و اوکراین بحث می شود و همچنین با حضور 'کانگ کوانگ-وا' وزیر امور خارجه کره جنوبی آخرین تحولات مربوط به شبه جزیره کره مورد بررسی قرار می گیرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------