اسناد داعشی در خانه گروگانگیر فرانسوی کشف شد



  اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل,داعش
یک مقام قضایی فرانسه اعلام کرد که پلیس در بازرسی از خانه عامل گروگانگیری روز جمعه، یادداشت هایی پیدا کرده که در آنها به داعش اشاره شده است. 

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، این مقام قضایی که خواست نامش فاش نشود، اظهار داشت که در خانه «رضوان لقدیم» یک رایانه و یک تلفن نیز پیدا شده است.

 

وی همچنین افزود، در فروشگاهی در شهر « ترِب» که لقدیم اقدام به گروگانگیری کرد، سه وسیله انفجاری، یک تفنگ و یک چاقو پیدا شده است.

 

شبکه فرانس 24 گزارش داد، در یادداشت هایی که از خانه لقدیم پیدا شده، اشاره به نقشه حمله نشده است.

 

پلیس اعلام کرد، لقدیم 25 ساله و مراکشی تبار بود. وی روز جمعه افرادی را در فروشگاهی در شهر ترِب واقع در جنوب فرانسه به گروگان گرفت. این حادثه چهار کشته و 16 زخمی به جای گذاشت. عامل حمله به ضرب گلوله نیروهای پلیس کشته شد.

 

رسانه ها به نقل از شاهدان عینی گزارش دادند که گروگانگیر، خود را سرباز داعش معرفی کرده و خواستار آزادی «صلاح عبدالسلام» مغز متفکر حوادث تروریستی سال 2015 پاریس شده بود. در آن حمله که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، نزدیک به 130 نفر کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

 

مقامات قضایی فرانسه همچنین خبر دادند که پلیس یک فرد 17 ساله را در ارتباط با گروگانگیری ترِب بازداشت کرده است. این فرد دوست لقدیم معرفی شده است. علاوه بر این یک زن نیز به دلیل ارتباط با فرد گروگانگیر بازداشت شد. هویت او اعلام نشده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------