تعظیم گوترش به کمک یک میلیارد دلاری سعودی ها



  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,گوترش
دبیرکل سازمان ملل متحد در دیدار ولیعهد عربستان بی توجه به سه سال تهاجم به مردم یمن و تحمیل رنج و گرفتاری به آنها، از کمک یک میلیارد دلاری سعودی ها و اماراتی ها قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، آنتونیوگوترش عصر سه شنبه با محمد بن سلمان در مقر سازمان ملل دیدار کرد و این کمک داوطلبانه را پاسخ انسانی در حمایت از منشور بشردوستانه نامید.

 

وی به بن سلمان که یک میلیارد دلار اهدایی او در برابر صدها میلیارد دلار قراردادهای تسلیحاتی با آمریکا و انگلیس برای بمباران مردم بی گناه یمن ناچیز است، قول داد این سخاوتمندی! را در نشست هفته آینده ژنو که با موضوع وظیفه انسان دوستانه در یمن برگزار می شود، اعلام کند.

 

دبیرکل سازمان ملل متحد به سخاوتمندی که یکی از ارکان اسلام است اشاره کرد و گفت: من گاهی اوقات می بینم که مردم در بخشی از جهان، سعی دارند اسلام را به شیوه ای منفی به تصویر بکشند، که بسیار عصبانی می شوم.

 

گوترش با یادآوری دوره مسئولیت خود در کمیساریای عالی پناهندگان و تماس به کشورهای مسلمان پذیرای مهاجران، اظهار کرد: من این فرصت را داشتم تا دیدگاه های عظیم و سخاوتمندانه دنیای مسلمانان را در ارتباط با پناهندگان که مرزها، درها و قلب هایشان را برای پذیرش آن ها گشوده بودند، در مقایسه با برخی کشورهای ثروتمند دیگر نقاط جهان ببینم.

 

وی تاکید کرد: باید بگویم وقتی به قانون بین المللی پناهندگان نگاه می کنم هیچ چیزی نمی یابم که در قرآن کریم و احادیث پیامبر(ص) وجود نداشته باشد.

 

دبیرکل سازمان ملل متحد در بخش دیگر اظهارات خود با بیان این که راه حل مسایل بشردوستانه، سیاسی است، گفت: ما آمادگی داریم تا با همکاری شما راه حل سیاسی را فراهم سازیم و اجازه دهیم رنج مردم یمن به پایان برسد.

 

گوترش بار دیگر کمک داوطلبانه سعودی ها را برای برطرف ساختن نیازهای 22 میلیون مردم تحت رنج ساخته سعودی ها بسیار مهم دانست و افزود: امیدوارم با برنامه ریزی های انجام شده، دسترسی کامل به کمک های بشردوستانه فراهم شود.

 

وی با تاکید بر رعایت حقوق شهروندان غیرنظامی و احترام به قوانین بشردوستانه بین المللی اظهار کرد: در این باره می خواهیم با با عربستان سعودی همکاری کنیم.

 

دبیرکل سازمان ملل در پایان اظهارات خود، اصلاحات شروع شده در عربستان را شجاعانه دانست و آرزو کرد در راستای این اصلاحات صلح و ثبات برای عربستان و منطقه محقق شود.

 

پیش از این هم بان کی مون دبیرکل پیشین سازمان ملل با اخذ کمک های سعودی ها، نام این کشور را از فهرست دولت های کودک کش خارج کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------