نماینده روسیه: در صورت عدم مشارکت، نتیجه تحقیقات در پرونده اسکریپال را نمی‌پذیریم



  اخباربین الملل  ,خبرهای  بین الملل ,نماینده روسیه
نماینده روسیه در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی اظهار کرد، مسکو از تحقیقات شفاف و روشن درخصوص حادثه حمله به جاسوس دوجانبه سابق روس در انگلیس حمایت می‌کند و هشدار داد، در صورتی که کارشناسان روسیه از شرکت در این تحقیقات منع شوند، نتیجه آن پذیرفته نخواهد شد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، الکساندر شولگین، نماینده دائمی روسیه در سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی به شبکه دولتی VGTRK روسیه گفت: موضع ما روشن است. ما از تحقیقات جامع، شفاف و بی‌طرفانه حمایت می‌کنیم. روسیه و همچنین کارشناسان ما آماده شرکت در چنین تحقیقاتی هستند.

 

کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی هم‌اکنون نمونه‌های تحقیقاتی‌ای را در شهر سالزبری که سرگئی اسکریپال، جاسوس دو جانبه سابق روس و دخترش در آن مورد حمله با عامل عصبی قرار گرفتند، جمع‌آوری کرده‌اند. بنا به گفته شولگین، متخصصان روس از شرکت در تحقیقات سازمان منع تسلیحات شیمیایی در این خصوص منع شده‌اند.

 

این مقام اذعان داشت: این نمونه‌ها در دو آزمایشگاه معتبر سازمان منع تسلیحات شیمیایی بررسی می‌شوند و یافته‌های این تحقیقات تا پایان هفته جاری یا آغاز هفته آینده منتشر خواهند شد.

 

مسکو از سازمان منع تسلیحات شیمیایی درخواست کرده است که اطلاعات یافته‌های کارشناسان درباره مساله سالزبری را در دسترس قرار دهد اما این درخواست پذیرفته نشد. شولگین افزود، این سازمان عدم تمایل انگلیس برای همکاری با مسکو را دلیل این اقدام دانست.

 

نماینده روسیه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی همچنین اظهار کرد که اعتراض روسیه به چنین اقدامی در سازمان منع تسلیحات شیمیایی به ثبت رسیده است.

 

حکم این سازمان تنها به انتشار ترکیبات شیمیایی نمونه‌های جمع‌آوری شده محدود می‌شود و کارشناسان نتیجه‌ای را در خصوص پرونده حمله به اسکریپال ارائه نخواهند کرد. شولگین هشدار داد که اگر کارشناسان روسیه از شرکت در تحقیقات سازمان منع تسلیحات شیمیایی منع شوند، مسکو یافته‌های منتشر شده درخصوص این پرونده از جانب این سازمان را نخواهد پذیرفت.

 

این مقام روس تاکید کرد، بسیاری از سیاستمداران از جمله برخی از سیاستمداران غربی موقعیت حساس حادثه سالزبری را درک می‌کنند و مسکو بر تحقیقات بی‌طرفانه و تحت نظارت سازمان منع تسلیحات شیمیایی درخصوص این پرونده تاکید دارد.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------