آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اشاره دوباره زلنسکی به احتمال مذاکره با روسیه

ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک…

شکست مذاکرات تشکیل دولت جدید جمهوری چک و احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل ,دولت جدید جمهوری چک
مذاکرات با هدف تشکیل دولت جدید جمهوری چک به درهای بسته خورد و این امر احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام را افزایش داده است. 

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از خبرگزاری فرانسه، حزب پوپولیست "آنو" در انتخابات پارلمانی اکتبر گذشته میلادی موفق شد از مجموع 200 کرسی 78 کرسی را به دست بیاورد اما آندری بابیس، نخست وزیر جمهوری چک از ایجاد ائتلاف با شرکای ائتلاف بازماند.

 

مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلاف زمانی روز جمعه با شکست روبرو شد، که جناح چپ سوسیال دموکرات‌ها پس از چند هفته از مذاکرات خارج شد و گفت "نمی‌تواند با دولتی که سردرمدارش با مشکلات حقوقی روبروست، تشکیل دولت دهد."

 

شکست مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلافی جدید در جمهوری چک احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام را افزایش می‌دهد.

 

بابیس که متولد اسلواکی است و یکی از غول‌های ثروت در جمهوری چک محسوب می‌شود با اتهام تقلب در دریافت یارانه از اتحادیه اروپا در سال 2007 به ارزش 2.5 میلیون دلار مرتبط با کمپانی هولدینگش به نام "آگروفرت" روبروست.

 

اما وی این اتهام را رد می‌کند و تاکید دارد که این پرونده حقوقی با انگیزه سیاسی علیه‌اش مطرح شده است.

 

رهبر حزب سوسیال دموکرات جمهوری چک نیز گفت: مذاکرات به این دلیل شکست خورد که حزب پوپولیست آنو به رهبری نخست وزیر تمایلی برای حل مشکل ندارد.

 

در همین حال، نخست وزیر جمهوری چک به خبرنگاران گفت که مذاکرات به این دلیل شکست خورد که حزب سوسیال دموکراتیک به دنبال پر کردن سمت وزیر کشور است و این مساله مورد قبول حزب آنو نیست.

 

معاون رهبر حزب سوسیال دموکراتیک جمهوری چک نیز روز جمعه به خبرنگاران گفت که رهبر حزب مذاکرات با حزب آنو را درباره تشکیل دولت ائتلافی جدید به پایان رسانده است و ادامه داد: متاسفانه تمامی پیشنهادهای ما به بن‌بست خورد. توپ حالا در زمین نخست وزیر است. زمانی مذاکرات از سر گرفته می‌شود که بابیس موضع خود را تغییر دهد.

 

میلوش زمان، رئیس جمهوری چک و متحد بابیس خواستار تلاش مجدد برای حل مشکل شده و به نخست وزیر تا ژوئن زمان داده تا کابینه اکثریت را تشکیل دهد.

 

بابیس گفته که روز سه شنبه با زمان دیدار می‌کند و اضافه کرد که رئیس جمهوری بسیار قاطع است.

 

میلوش زمان برای تعیین نخست وزیر دو راه دارد؛ با وجود آنکه میلوش زمان از بابیس خواسته تا کابینه جدید را تشکیل دهد و رسما نمی‌تواند خودش نخست وزیر را منصوب کند، اما باز هم رئیس جمهوری می تواند کسی را برای اداره دولت بگمارد.

 

به گفته یکی از تحلیلگران مستقل سیاسی، انتخابات زودهنگام سناریویی محتمل‌تر است. ممکن است بابیس در پاییز و با انتخابات سنای شهری، این انتخابات را برگزار کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------