مک‌کین: حرف‌های ترامپ درباره خروج از سوریه، به اسد جرأت حمله شیمیایی داد



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل , مک‌کین
سناتور جان‌ مک‌کین با متهم کردن دمشق به انجام حمله شیمیایی گفت، اظهارات رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه ارتش آمریکا به‌زودی از سوریه خارج می‌شود، بشار اسد را جسور کرده و منجر به حمله شیمیایی روز شنبه در دوما شد که جان ده‌ها غیرنظامی سوری را گرفت. 

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، جان‌ مک‌کین، رئیس کمیته سرویس‌های مسلح سنای آمریکا در بیانیه‌ای گفت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا هفته گذشته به جهان اطلاع داد که ایالات متحده برای همیشه از سوریه خارج می‌شود. بشار اسد و حامیان روسی و ایرانی آن صدای او را شنیدند و با این بی‌تفاوتی آمریکا، جسور شدند و اسد ظاهرا یک حمله شیمیایی دیگر علیه زنان، مردان و کودکان بی‌گناه، این ‌بار در دوما انجام داد.

 

این بیانیه ساعاتی پس از آن منتشر شد که ترامپ در توئیتی نوشت: "بهای سنگینی" برای حمله با تسلیحات شیمیایی در سوریه وجود دارد. در توئیت ترامپ، تقصیر این شرایط به گردن حمایت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه از اسد و سیاست گذشته باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در این کشور جنگ‌زده انداخته شده است.

 

گروه‌های معارض سوری شنبه ادعا کردند بالگردهای ارتش سوریه با بمب‌های حاوی گاز سمی منطقه‌ای از شهر دوما در حومه دمشق که تحت کنترل شورشیان است، را هدف قرار دادند و جان ده‌ها غیرنظامی را گرفته و ده‌ها تن دیگر را مصدوم کردند؛ منابع رسمی در دولت سوریه و روسیه این ادعاها را تکذیب می‌کنند.

 

مک‌کین سال گذشته تصمیم ترامپ برای یک حمله موشکی به پایگاهی هوایی در سوریه را که واکنشی به یک حمله شیمیایی دیگر بود، تایید کرد و امسال هم از رئیس‌جمهوری آمریکا خواست تا اقدامی مشابه انجام دهد. این سناتور جنگ‌طلب آمریکایی گفت: او باید دوباره این کار را کند و نشان دهد که اسد بابت جرایم جنگی‌اش باید بهایی بپردازد.

 

مک‌کین با تایید نارضایتی ترامپ از اوباما همچنین گفت: رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا گزینه‌های بدی را پس از سال‌ها بی‌تفاوتی از جانب سلف‌هایش به ارث برده است.

 

دونالد ترامپ اواخر ماه گذشته میلادی اعلام کرد آمریکا می‌تواند به‌زودی از سوریه خارج شود. با این حال یک ژنرال ارشد آمریکایی پنج‌شنبه گفت که ترامپ هنوز جدول زمانی برای اجرای این اقدام ارائه نکرده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------