آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

رهبر کره‌شمالی برای نخستین بار از لفظ «مذاکره» با آمریکا استفاده کرد



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل , رهبر کره‌شمالی
خبرگزاری رسمی کره‌شمالی برای نخستین بار به دیدار آتی رهبر این کشور و رئیس‌جمهوری آمریکا اشاره کرده است که به گفته طرف آمریکایی، این نشست احتمالا در ماه می یا اوایل ژوئن برگزار خواهد شد. 

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «کیم جونگ‌اون» رهبر کره‌شمالی برای نخستین بار از «مذاکره» با ایالات متحده سخن گفته است.

 

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی گزارش داد، کیم در گزارشی به مسئولان ارشد حزب حاکم، درباره «اوضاع در شبه‌جزیره کره» ارزیابی کرده و به «چشم‌اندازهای مذاکره میان ایالات متحده و جمهوری دموکراتیک کره‌شمالی» پرداخته است.

 

نخستین بار است که خبرگزاری رسمی کره‌شمالی به نشست میان رهبر این کشور و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا اشاره می‌کند.

 

این در حالی‌ست که ترامپ، روز گذشته در اشاره به دیدار آتی خود با رهبر کره‌شمالی، اعلام کرد، این دیدار احتمالا در ماه می یا اوایل ژوئن انجام خواهد شد.

 

طبق این گزارش، ترامپ در نشست هیات دولت آمریکا، گفته است: «همان‌طور که احتمالا در مورد کره‌شمالی باخبر شده‌اید، ما با کره‌شمالی در تماس بودیم، دیداری با آن‌ها اواخر ماه می و اوایل ژوئن خواهیم داشت.»

 

به گفته مقام‌های آمریکایی، پیونگ‌یانگ «آماده مذاکره بر سر خلع سلاح هسته‌ای» در شبه‌جزیره کره‌ است.

 

از آن‌جایی محوریت در مذاکرات در شبه‌جزیره کره، مسئله خلع سلاح اتمی‌ست، اعلام آمادگی احتمالی کره‌شمالی در مورد مذاکره بر سر آن، می‌تواند نشانه‌ای از جدیت آن کشور در دیدارهای پیش‌رو با مقام‌های آمریکایی برآورد شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------