آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

تدابیر جدید خانواده‌ قربانیان ۱۱ سپتامبر علیه عربستان



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل ,قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر
بستگان قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر که برای پیگرد عربستان به عنوان مسوول حقوقی این حملات تلاش می‌کنند، قصد افزایش فشار بر نهادهای امنیتی آمریکا را دارند تا به اسناد تحقیقاتی بیشتری دست پیدا کنند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، برت ایگلسون که پدرش در حمله به برج‌های دوقلو کشته شد، دوشنبه در یک کنفرانس خبری گفت شاکیان قصد دارند سیا، اف‌بی‌آی و سایر نهادهای امنیتی را وادار کنند تا اطلاعاتی که بتواند همدستی بالقوه عربستان را فاش کند، ارائه کنند.

 

او گفت: خانواده قربانیان ۱۱ سپتامبر کنار نکشیده‌اند. امروز نوه‌های پدرم هم اینجا هستند و می‌خواهند بدانند چه بر سر پدر بزرگشان آمده است.

 

صدها تن از بستگان قربانیان و بازماندگان مجروح به همراه شرکت‌هایی، سال ۲۰۰۳ از دولت عربستان شکایت کردند و تاکید دارند نیروهایی از دولت عربستان با آگاهی به هواپیماربایان برای اجرای این حمله کمک کرده و به توسعه القاعده برای تبدیل شدن به یک سازمان تروریستی از طریق تامین مالی خیریه‌های حامی این گروه سرعت دادند. ۱۵ تن از ۱۹ مهاجم حملات ۱۱ سپتامبر اهل عربستان بودند.

 

ماه گذشته یک قاضی دادگاه فدرال با درخواست عربستان برای مختومه شدن پرونده مخالفت کرد و طبق حکم آن، دادگاه مذکور می‌تواند قضاوت را بر پایه "قانون عدالت علیه حامیان تروریسم" (جاستا) از سر بگیرد. کنگره این قانون را سال ۲۰۱۶ پس از وتوی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری وقت آمریکا تایید کرد و به شاکیان اجاره داد علیه عربستان اقدام حقوقی کنند.

 

سناتور ریچارد بلومنتال، از دموکرات‌های ایالت کنتیکت که حامی این قانون است، دوشنبه با حضور در کنفرانس خبری مذکور تاکید کرد تا پایان راه در کنار شاکیان است و خواستار افشای اطلاعات بیشتر است. او گفت: این مبارزه برای اجرای عدالت، فراتر از همین خانواده‌هاست. این عملی برای بازداشتن حامیان تروریسم است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------