گفت‌وگوی تلفنی پوتین و اردوغان درباره سوریه



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل , پوتین و اردوغان
روسای جمهوری ترکیه و روسیه طی گفت‌وگویی تلفنی، بر ضرورت همکاری مشترک برای کاهش تنش در سوریه و ادامه روند حل سیاسی بحران این کشور تاکید کردند. 

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، دفتر مطبوعاتی کرملین اعلام کرد که «ولادیکر پوتین» و «رجب طیب اردوغان» روسای جمهور روسیه و ترکیه درباره آخرین تحولات اوضاع در سوریه در پی تجاوز کشورهای غربی به این کشور، تلفنی گفت‌وگو کردند.

 

در بیانیه کرملین آمده است: «اوضاع وخیم در سوریه، به دنبال حملات موشکی ایالات متحده و همپیمانان غربی‌اش به این کشور، مورد بحث و رایزنی قرار گرفت. رئیس‌جمهوری روسیه تأکید کرد که اقدامات برخی کشورهای غربی منشور سازمان ملل و استانداردها و اصول اساسی قوانین بین‌المللی را آشکارا نقض می‌کند.»

 

ریاست‌جمهوری ترکیه نیز در بیانیه‌ای تصریح کرد که اردوغان و پوتین طی تماس تلفنی، درباره همکاری مشترک به منظور کاستن از شدت تنش، و نیز ادامه تلاش‌ها جهت حل و فصل سیاسی بحران در سوریه توافق کردند.

 

طبق این گزارش، روسای جمهور روسیه و ترکیه دیدگاه‌های خود را درباره حمله نظامی آمریکا، بریتانیا و فرانسه به سوریه، مطرح کردند.

 

بامداد شنبه آمریکا، انگلیس و فرانسه به بهانه ادعایی نابود کردن تاسیسات و توانمندی‌های شیمیایی دولت سوریه، ۱۰۳ فروند موشک به چند منطقه از این کشور شلیک کردند که طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، پدافند هوایی سوریه موفق شد ۷۰ درصد از موشک‌های مهاجم را رهگیری و منهدم کند.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------