رویترز:علت آلودگی رادیواکتیو بر فراز اروپا در سال گذشته نامعلوم است



  اخبار  پزشکی  ,خبرهای  پزشکی, آلودگی رادیواکتیو
مقامات سوئد اعلام کرده‌اند که کارشناسان بین‌المللی قادر نبوده‌اند تا علت اصلی ابر رادیواکتیوی که سال گذشته بر فراز اروپا ایجاد شده بود را تشخیص دهند و این موضوع نگرانی‌ها در مورد احتمال نشت مواد رادیو اکتیو در یکی از نیروگاه‌های هسته‌ای در اروپا را افزایش داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در اوایل ماه اکتبر سال 2017، اغلب ایستگاه‌های سنجش غلظت رادیواکتیویته در اروپا میزان بالایی از یک ایزوتوپ رادیواکتیو را در اغلب شهرها ثبت کرده‌اند.

 

اندکی پس از آن کارشناسان فرانسوی اعلام کردند که ممکن است منشاء این آلودگی‌های رادیواکتیو از قزاقستان یا روسیه بوده است. ادعایی که از سوی هر دو کشور رد شد.

 

گروهی از دانشمندان هسته‌ای که برای بازرسی در مورد علت این حادثه تشکیل شد اعلام کردند که شرایط کافی برای تعیین محل اصلی تولید این آلودگی ها در دسترس نیست.

 

نهاد ایمنی در برابر رادیواکتیویته سوئد در این باره اعلام کرده است: شواهد موجود اطلاعات کافی را برای تعیین منشا اصلی ایجاد این آلودگی (ایزوتوپ RV-106) در دست نیست.

 

RV-106 به ایزوتوپ روتنیوم 106 اشاره دارد که به طور طبیعی وجود ندارد و محصول شکاف اتم در یک زنجیره واکنش‌های هسته‌ای است.

 

کمیسیون مربوطه که شامل دانشمندان هسته‌ای از کشورهای سوئد، فرانسه، آلمان، انگلیس، فنلاند، روسیه و نروژ بود، تصمیم گرفت تا دانشمندان به کشورهای خود بازگردندو تحقیقات مستقل  را ادامه دهند.

 

موسسه ایمنی هسته‌ای فرانسه (IRSN) در ماه نوامبر اعلام کرده بود که منبع احتمالی این حادثه در یک سایت درمان هسته‌ای یا تولید داروهای  هسته‌ای بوده است.

 

تاکنون گزارشی از تاثیرات آلودگی  رادیواکتیو سال گذشته بر سلامتی افراد یا محیط‌زیست اعلام نشده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------