صدام کدام گوری است؟



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل ,صدام
روزنامه الشرق الاوسط از جنجال این روزها درباره سرنوشت جسد صدام نوشت؛ هم‌زمان اخبار متناقضی مبنی بر اینکه چه بر سر قبر او در روستای العوجه واقع در شهر تکریت، مرکز استان صلاح‌الدین آمده، منتشر شده است. 

به گزارش ایسنا، منیر حداد، نایب رئیس دادگاه عالی کیفری در عراق که مسؤول محاکمه اعضای نظام صدام بود، گفت: بعد از اجرای حکم اعدام صدام خانواده‌اش خواستار تحویل جسد او برای دفن در زادگاهش در روستای العوجه شدند.

 

حداد که ناظر بر اجرای حکم اعدام صدام بوده،‌ تاکید کرد: دولت عراق در آن زمان با درخواست عشیره صدام موافقت کرد و دو تن از اعضای عشیره صدام جسد او را تحویل گرفتند. جسد صدام با هلی‌کوپتر آمریکایی منتقل شد و آن دو مرد به من گفتند، صدام ما را هم به عنوان عشیره‌اش آزار داد.

 

در میان گزارش‌هایی که درباره گور سری او مطرح است، حداد در این باره می‌گوید: نمی‌دانم دقیقا جسد او مفقود یا گورش بمب‌گذاری شده یا توسط دخترش به جای دیگری برده شده است.

 

این روزنامه فرامنطقه‌ای به نقل از احمد عنزی، از اعضای شورای بزرگان عشایر در استان صلاح الدین نوشت، طبق اطلاعات ما، خانواده صدام، دیکتاتور سابق عراق کمی پیش از ورود داعش به این استان و به دست گرفتن کنترل آن، جسدش را به محلی سری منتقل کردند.

 

در مقابل شیخ مناف علی الندی، رهبر قبیله البوناصر، قبیله صدام، که در حال حاضر مقیم اربیل است، گفت، قبر او ابتدا نبش قبر و سپس منفجر شد. او نسبت به طرف مسؤولی که قبر او را منفجر کرد، ابراز بی‌اطلاعی کرده و گفت: ما از زمانی که العوجه را ترک کردیم، چیزی از آن نمی‌دانیم.

 

الشرق الاوسط همچنین به اظهارات مسؤولان در حشد شعبی اشاره کرد مبنی بر اینکه جنگنده‌های عراق قبر صدام را به دنبال ورود داعش به العوجه تخریب کردند، این در حالی است که دیگر مسؤولان حشد اظهار داشتند، داعش قبر صدام را بمب‌گذاری و منفجر کرد.

 

در میان شایعات بسیاری که مطرح است، یکی از نیروهای حشد شعبی تاکید کرد، گفته شده دختر صدام به نام حلا با یک هواپیمای خصوصی به روستا آمد و جسد او را به اردن منتقل کرد. اما یکی از افراد آگاه گفته است، این داستان صحت ندارد و حلا اصلا به عراق نیامده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------