آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

ترامپ: مذاکرات مستقیم با کره شمالی در سطح بالایی جریان دارد / شاید با توجه به اتفاقات آینده، اصلا با اون دیدار نکنم



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل , ترامپ
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت که واشنگتن و پیونگ یانگ برای تدارک دیدار وی با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی مذاکرات مستقیمی در «سطوح بسیار بالا» دارند.

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، ترامپ در دیدار با «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن در آمریکا اظهار داشت که پنج محل برای ملاقات وی با کیم جونگ اون پیشنهاد شده است.

 

ترامپ همچنین تایید کرد که سئول و پیونگ یانگ در حال مذاکره برای پایان دادن به خصومت دو کشور پیش از دیدار هفته آینده میان کیم جونگ اون و «مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی مذاکره می کنند. ملاقات مون و کیم سومین دیدار رهبران دو کشور از سال 1945 به شمار می آید.

 

ترامپ نیز قصد دارد پس از ماه ها تنش و جدال لفظی به کره شمالی، دیداری با کیم جونگ اون داشته باشد.

 

رئیس جمهوری آمریکا اظهار داشت: ما مذاکرات مستقیمی با کره شمالی در سطوح بسیار بالا داریم.

 

وی افزود: یا دیدار بسیار خوبی خواهیم داشت یا دیدار خوبی نخواهیم داشت. شاید با توجه به اتفاقات آینده، اصلا با هم دیدار نکنیم. اما فکر می کنم که فرصت خوبی برای حل یکی از مشکلات جهانی داریم.

 

ترامپ به این پرسش که آیا با کیم گفت و کرده است یا نه، پاسخی نداد. گزارش های رسانه ای حاکی است که ترامپ و کیم احتمالا تا ماه می دیدار می کنند.

 

شینزو آبه نیز که در فلوریدا با ترامپ دیدار کرد، اظهار داشت: از شجاعت دونالد برای دیدار با رهبر کره شمالی تمجید می کنم.

 

ترامپ هر چند موافقت کرده است با کیم دیدار کند، اما پیشتر در توییتی نوشت: فشار و تحریم های حداکثری [بر کره شمالی] باید ادامه پیدا کند.

 

آزمایش های هسته ای و موشکی کره شمالی در سال گذشته میلادی تنش هایی میان واشنگتن و پیونگ یانگ ایجاد کرد.

 

آمریکا از طریق سازمان ملل تحریم های گسترده ای را علیه کره شمالی وضع کرده است. چندی پیش «کمیته تحریم های کره شمالی» بنابه درخواست آمریکا 21 شرکت کشتیرانی، یک فرد تایوانی، 15 کشتی کره شمالی و 12 کشتی دیگر را که متعلق به پیونگ یانگ نیست، تحریم کرد.

 

شورای امنیت سازمان ملل پیش از آن صادرات زغال سنگ، آهن، منسوجات، شیلات و برخی محصولات دیگر کره شمالی را تحریم کرده بود. این شورا همچنین صادرات نفت خام و پالایش شده به این کشور را تحریم کرده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------