آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

افزایش فشار ترامپ به اروپایی ها در جهت پذیرفتن شروط آمریکا برای حفظ برجام / اروپا تاکنون مخالفت کرده است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , ترامپ
مخالفت ها در داخل دولتهای اروپایی با طرح ضد ایرانی ترامپ افزایش یافته و در همین راستا نمایندگان پارلمانهای انگلیس، فرانسه و آلمان اخیرا بیانیه مشترکی را امضا کرده و برای کنگره آمریکا فرستادند که در ضمن آن از ترامپ خواستند از تلاش برای از بین بردن توافق هسته ای دست بردارد. 

الاخبار نوشت: ایالات متحده بحث و مشورتهای خود با تروئیکای اروپایی در خصوص تحریمهای ایران را افزایش داده و به این شکل تلاش می کند بر دولتهای مخالف در اتحادیه اروپا فشار بیاورد. اما تلاش های آمریکا همچنان در مقابله با مخالفت رو به افزایش اروپایی ها شکست می خورد.

 

به گزارش «انتخاب»؛ این روزنامه لبنانی در ادامه آورده است: پس از شکست نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در روز دوشنبه، در رابطه با رسیدن به توافقی در مورد إعمال تحریمها علیه ایران، واشنگتن بر این نکته تاکید کرد که مذاکره با اروپایی ها نیاز به توافقی دارد که در ضمن آن، ملاحظات کاخ سفید در مورد توافق هسته ای رعایت شود. به گفته رابرت وود، نماینده امریکا در زمینه خلع سلاح، گفتگوهای بین آمریکا و اروپایی ها تا 12 می که زمان اعلام نظر ترامپ در خصوص توافق است، ادامه می یابد. وی اظهار امیدواری کرد که آمریکا به توافقی با اروپایی ها برسد که رئیس جمهور ایالت متحده را آسوده خاطر کند.

 

وود در صحبتهای خود از جزئیات مذاکرات و امکان اکتفا به تحریمهای اروپایی که تروئیکا قصد دارد از آن بعنوان جایگزینی برای نابودی توافق هسته ای استفاده کند، سخنی به میان نیاورد. اما این مواضع آمریکا با اینکه بر باز بودن باب مذاکره با دولتهای سه گانه غربی تاکید می کند، بر بالا رفتن سقف فشارها بر اروپایی ها اشاره دارد، تا دایره تحریمهای اتحادیه اروپا افزایش یابد.

 

پیچیده کردن پرونده از سوی آمریکایی ها در فاصله چند روزه با سفر رئیس جمهور فرانسه و مشاور آلمانی به ایالات متحده، با هدف فشار بر مخالفان اروپایی برای پذیرفتن تحریمهایی غربی صورت گرفته است.

 

در این میان، دیپلماتهای اروپایی نیز بر افزایش فشارهای واشنگتن و تروئیکای غربی بویژه پس از حمله به سوریه نظر دارند، انچه که موجب شد ترامپ بر گسترش هر گونه تلاش تنش زایی علیه تهران، به دور از سرنوشت توافق هسته ای اصرار بورزد.

 

در مقابل، مخالفت ها در داخل دولتهای اروپایی با طرح ضد ایرانی ترامپ افزایش یافته و در همین راستا نمایندگان پارلمانهای انگلیس، فرانسه و آلمان اخیرا بیانیه مشترکی را امضا کرده و برای کنگره آمریکا فرستادند که در ضمن آن از ترامپ خواستند از تلاش برای از بین بردن توافق هسته ای دست بردارد.

 

484 عضو پارلمانهای این سه کشور در این بیانیه مشترک به ترامپ در مورد عواقب فاجعه بار خروج ایالات متحده از توافق هشدار داده و اظهار داشتند این مساله خطر بزرگی است و ایرانی ها را بر آن می دارد تا توافق را به کلی لغو کرده و وارد مسابقه تسلیحاتی در منطقه شوند. در این بیانیه نماینده های اروپایی از کنگره خواستند از توافق هسته ای با ایران حمایت کرده و مانع از این شوند که دولت آمریکا یکی از مهمترین دستاوردهای دیپلماتیک را از بین ببرد.

 

طی بیانیه مذکور نمایندگان اروپایی خاطر نشان کردند که نابودی توافق می تواند به متشنج شدن روابط اعضای ناتو منجر شده و اروپا را مجبور کند برای حفظ توافق، به چین و روسیه نزدیک شود. علاوه بر اینکه کناره گیری از توافق به تصویر غرب در جهان آسیب زیادی می زند، از ارزش تمام وعده ها و تهدیدات آینده اروپایی ها می کاهد و نظام بازرسی و کنترل برنامه های هسته ای ایران را به کل از بین می برد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------