آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پایگاه‌های دفاع هوایی سوریه هدف حمله اسرائیل قرار گرفت

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد حملات امروز اسرائیل پایگاه‌های دفاع هوایی را در جنوب سوریه هدف قرار داد. به گزارش ایسنا؛ وزارت دفاع سوریه اعلام…

شکایت حزب دموکرات آمریکا از روسیه، ویکی لیکس و ترامپ به دلیل توطئه در انتخابات ۲۰۱۶



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل ,حزب دموکرات آمریکا
حزب دموکرات آمریکا شکایتی را علیه روسیه، ویکی لیکس و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تنظیم و آنها را به توطئه جینی برای مختل کردن انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی متهم کرده است. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری دویچه وله، حزب دموکرات آمریکا در این شکایت جدید آورده است که ترامپ برای لطمه زدن به هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها با دولت مسکو و سرویس اطلاعات نظامی روسیه تبانی کرده است.

 

این شکایت که در دادگاه فدرال آمریکا در منهتن تنظیم شده، مدعی است، هک کردن کامپیوترهای حزب دموکرات توسط روسیه نتایج انتخابات سال ۲۰۱۶ میلادی را به نفع ترامپ تغییر داد.

 

علاوه بر ترامپ، روسیه و ویکی لیکس، کمیته ملی دموکرات‌ها در این شکایت نامه به جارد کوشنر، داماد ترامپ و راجر استون، دستیار ترامپ نیز به عنوان متهم اشاره کرده است.

 

براساس اسناد و مدارک دادگاه،‌ کمیته ملی دموکرات‌ها همچنین مدعی است که دونالد ترامپ جونیور، پسر بزرگ رئیس‌جمهور آمریکا نیز به صورت مخفیانه با ویکی لیکس ارتباط داشته است.

 

راجر استون در واکنش به این شکایت گفت: این شکایت بر مبنای تئوری توطئه جناح چپ شکل گرفته است. هیچ سند و مدرکی در این رابطه وجود ندارد.

 

کمیته ملی دموکرات‌ها گفت: مسکو با هک کردن و سرقت ایمیل‌ها و دیگر اسناد و مدارک و سپس با انتشار آنها از طریق وب‌سایت ویکی لیکس دست به یک حمله بی شرمانه علیه دموکراسی آمریکا زد.

 

نخستین گزارش‌ها از تلاش هکرها برای هدف‌گرفتن حزب دموکرات آمریکا دو سال پیش در ماه مه ۲۰۱۶ مطرح شد. ظرف دو ماه بعد از آن گزارش‌هایی منتشر شد درباره این‌که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، این رخنه‌ها را تا روسیه ردیابی کرده بودند.

 

در ماه ژوئیه و شب قبل از مجمع انتخاباتی حزب دموکرات، ویکی‌لیکس بیش از ۲۰ هزار ایمیل داخلی را منتشر کرده که هکرها ربوده بودند.

 

طرفداران حزب دموکرات معتقد هستند که انتشار این ایمیل‌ها باعث تضعیف موقعیت هیلاری کلینتون، نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی دونالد ترامپ شد.

 

بعضی از این ایمیل‌ها نشان می‌داد که مقام‌های حزب دموکرات چه طور تلاش می‌کردند تا برنی سندرز، رقیب هیلاری کلینتون را در انتخابات درون‌حزبی تضعیف کنند.

 

مقام‌های اطلاعاتی آمریکا گفته‌اند که با "اطمینان بالا" فکر می‌کنند روسیه پشت این عملیات بوده اما ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ حاضر نشد این نتیجه‌گیری را بپذیرد.

 

کرملین هم این اتهام‌ها را رد کرده است.

 

این کمیته ضمن متهم کردن کمپین ترامپ به یک تشکیلات اخاذی و باج‌گیری افزود: ترامپ با خوشحالی از کمک روسیه استقبال کرد.

 

در آستانه برگزاری مجمع حزب دموکرات‌ در ژوئیه سال ۲۰۱۶ میلادی، هزاران ایمیل هک شده و دیگر اسناد و مدارک کمیته ملی دموکرات‌ها منتشر شد و توجه رسانه‌های جهان را در جریان رقابت حساس میان ترامپ و کلینتون به خود جلب کرد.

 

این در حالی است که مسکو و دولت ترامپ بارها هرگونه توطئه و تبانی را رد کرده‌اند.

 

در این شکایت نامه آمده است: ترامپ و اطرافیانش با مسکو و اعضای شورای حاکم روسیه ارتباط‌های قبلی داشتند که این امر باعث شکل گرفتن این توطئه و تبانی شد. این توطئه برابر با یک خیانت غیرقابل تصور است؛ کمپین نامزد انتخابات ریاست جمهوری از یکی از احزاب اصلی و مهم کشور با کمک یک قدرت خارجی متخاصم شانس خود را برای پیروزی در انتخابات تقویت کرد. براساس قوانین این کشور، روسیه و همدستانش باید پاسخگوی این اقدامات باشند.

 

در همین حال حزب دموکرات در این شکایت نامه خواستار دریافت غرامت و صدور حکم دادگاه برای جلوگیری از نفوذهای آتی در سیستم‌های کامپیوتری کمیته ملی دموکرات‌ها شده است.

 

این اقدام قانونی در حالی صورت گرفته که رابرت مولر، بازرس ویژه آمریکا تحقیقات مجزایی را درخصوص تبانی ادعا شده میان ترامپ و روسیه بررسی می‌کند.

 

اگر این تلاش قانونی پیش برود، این شکایت جدید کمیته ملی دموکرات‌ها می‌تواند مقامات را مجبور به افشای اسناد بیشتر در ارتباط با این مساله کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------