هیلاری کلینتون از شکست حتمی در انتخابات آگاه بود



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل ,  هیلاری کلینتون
یکی از روزنامه نگاران نیویورک تایمز تاکید کرده که هیلاری کلینتون وزیر اسبق امورخارجه آمریکا و نامزد حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 این کشور که شب پس از انتخابات شکست خود را پذیرفت، اعتراف کرده بود آمریکایی ها هیچگاه وی را به عنوان رئیس جمهور خود انتخاب نمی کردند. 

به گزارش  ایرنا از تارنمای آمریکایی هیل، در کتاب «تعقیب هیلاری: 10 سال، دو کمپین انتخاباتی و یک سقف شیشه ای دست نخورده» نوشته امی چوزیک بنا آمده است که کلینتون شب پس از انتخابات بارها تکرار کرد «می دانستم. می دانستم این رویداد رخ می دهد. آنان(آمریکایی ها)هیچگاه اجازه رئیس جمهور شدن را به من نمی دادند.»

 

نویسنده کتاب در بخش هایی که تارنمای دیلی بیست (Daily Beast) منتشر کرده همچنین به واکنش هیلاری کلینتون در(بیان) متعلق دانستن نیمی از طرفداران دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان به «سبد رقت انگیزان» در زمان مبارزات انتخاباتی که خشم بسیاری از افراد را برانگیخت، اشاره کرده و نوشته نامزد دمکرات ها بعدها در جمع دستیاران خود در باره این سخنرانی از عبارت «واقعا گند زدم» استفاده کرده بود.

 

اما چوزیک در کتاب خود تعبیر «واقعا گند زدم» را بازتابی از عقاید دیرین کلینتون می داند.

 

تارنمای هیل اضافه کرد: این کتاب همچنان به جزئیات تلاش های کمپین انتخاباتی کلینتون در فصل انتخابات مقدماتی آمریکا می پردازد و تشریح می کند، چگونه رابی موک رئیس ستاد انتخاباتی وی و سایرین کوشیدند با تسهیل انتخاب ترامپ به عنوان نماینده نهایی جمهوریخواهان، پیروزی بی دغدغه کلینتون را در انتخابات اصلی تضمین کنند.

 

به گزارش ایرنا، ترامپ در انتخابات هشت نوامبر (18 آبان) سال 2016 با کسب 279 رای الکترال، کلینتون را که 228 رأی الکترال کسب کرد، شکست داد و به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------