سازمان کشورهای هم سود پسر ملکه انگلیس را به عنوان رهبر بعدی خود اعلام کرد



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل ,شاهزاده چارلز و ملک
رهبران کشورهای هم سود تصویب کردند که شاهزاده چارلز جانشین ملکه الیزابت به عنوان رهبر این سازمان شود. 

به گزارش ایسنا، به نقل از دیلی میل، بعد از آنکه ملکه انگلیس اعلام کرد که امیدوار است پسرش این سمت را عهده دار شود انتظار می‌رفت که این موضوع رسما نیز اعلام شود.

 

سران دولت‌های کشورهای هم سود روز جمعه تایید کردند که شاهزاده چارلز به مجرد آنکه جانشین مادرش ملکه الیزابت دوم در تاج و تخت انگلیس شود، رهبر آتی این سازمان مربوط به شراکت مستعمره‌های سابق بریتانیا خواهد بود.

 

اتحادیه کشورهای هم سود، مجموعه‌ای از ۵۳ کشور مستقل است که همه آن‌ها به جز دو کشور قبلا مستعمره بریتانیا بوده‌اند.

 

53 رهبر سازمان کشورهای هم سود در بیانیه‌ای بعد از یک استراحت دو روزه در اقامتگاه‌های سلطنتی در ویندسور انتصاب شاهزاده چارلز به عنوان رهبر آینده را اعلام کردند.

 

این بیانیه تصریح داشته است: ما نقش ملکه انگلیس در پشتیبانی از سازمان کشورهای هم سود و مردمانش را اعلام می‌کنیم. رهبر بعدی این سازمان قرار است شاهزاده چارلز، شاهزاده ولز باشد.

 

انتظار می‌رفت که این اقدام بعد از آنکه ملکه انگلیس روز پنجشنبه گفت امیدوار است پسرش بعد از او این سازمان را رهبری کند اعلام شود.

 

او روز پنجشنبه در افتتاحیه این نشست گفته بود: آرزوی صادقانه من این است که سازمان هم سود همچنان ارائه کننده یک ثبات و تداوم برای نسل‌های بعدی بوده و یک روز تصمیم بگیرد که شاهزاده ولز باید کارهای مهمی که در سال 1949 توسط پدر من آغاز شدند را ادامه دهد. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------