آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

گروه هفت علیه روسیه بیانیه صادر کرد / روسیه رفتار مخرب خود را متوقف کند



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل , وزرای امور خارجه کشورهای گروه هفت
وزرای امور خارجه کشورهای گروه هفت (جی 7) از روسیه خواستند به حل بحران سوریه کمک کند اما درعین آنچه را که رفتار «غیرمسئولانه و بی ثبات کننده» کرملین خواندند، محکوم کردند.

 وزرای هفت کشور صنعتی در پایان نشست دو روزه خود در شهر تورنتو کانادا با صدور بیانیه مشترکی اعلام کردند: ما از روسیه می خواهیم که این رفتار [مخرب] را که برای چشم اندازه همکاری سازنده به شدت زیان بخش است، متوقف کند.

 

به گزارش  ایرنا ؛ وزرای کشورهای جی 7 همچنین موافقت کردند تا یک گروه کاری برای مطالعه «رفتار مخرب» روسیه تشکیل دهند. آنها اعلام کردند که روی طرحی برای بهبود همکاری ها در مقابل مداخله خارجی در انتخابات خود کار می کنند.

 

نشست وزرای خارجه جی 7 مقدمه اجلاس سران این گروه در شهر «شارلوا» کبک کانادا در هفتم و هشتم ژوئن (17 و 18 خرداد) است.

 

آژانس های اطلاعاتی آمریکا روسیه را به مداخله در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا متهم کرده اند. غربی ها همچنین روسیه را عامل مسموم شدن «سرگئی اسکریپال» جاسوس سابق در «سالزبری» انگلیس می دانند. روسیه دست داشتن در هر دو اتفاق را رد کرده است.

 

«کریستیا فریلند» وزیر امور خارجه کانادا در پایان نشست تورنتو گفت: کشورهای گروه هفت متعهد هستند از دخالت خارجی جلوگیری کرده و به آن پاسخ دهند.

 

وی افزود: کسانی که دموکراسی های ما را تضعیف می کنند، با تبعات آن مواجه می شوند.

 

فریلند همچنین گفت که جی 7 در مورد روسیه مواضع روشن و متحدی دارد. وزیر امور خارجه کانادا افزود: جزئیات طرح افزایش همکاری میان اعضای این گروه برای مقابله با دخالت خارجی را اعلام می کند.

 

به نوشته رویترز، چالشی که وجود دارد این است که جی 7 به کمک روسیه برای حل بحران سوریه نیاز دارد.

 

«جان سالیوان» سرپرست وزارت خارجه آمریکا پس از نشست تورنتو از روسیه خواست که «در سوریه شریکی سازنده باشد».

 

«بوریس جانسون» وزیر امور خارجه انگلیس هم در حاشیه این نشست به خبرنگاران گفت: ما تصمیم گرفتیم گروهی متشکل از اعضای جی 7 تشکیل دهیم تا تمام اشکال رفتار مخرب روسیه، چه حمله سایبری باشد و چه انتشار اطلاعات اشتباه و تلاش برای ترور و یا هر چیز دیگر را رصد کند و به طور جمعی به آن پاسخ دهیم.

 

«هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان هم گفت که این نشست بار دیگر به این نتیجه رسید که «بدون روسیه راه حلی سیاسی در سوریه وجود نخواهد داشت و روسیه باید سهم خود را در چنین راه حلی ایفا کند». 

 

وزرای خارجه گروه هفت همچنین از حملات اخیر آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه حمایت کردند. این سه کشور به بهانه آنکه نیروهای دولتی سوریه در شهر دوما از مواد شیمیایی استفاده کرده اند، حمله ای هوایی علیه این کشور انجام دادند.

 

از سوی دیگر، وزیر امور خارجه آلمان در تورنتو گفت که سران فرانسه و آلمان هفته جاری در دیدارهای جداگانه با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از وی خواهند خواست که از توافق هسته ای با ایران خارج نشود. 

 

ترامپ از طرف های اروپایی خواسته است که تا 12 می (22 اردیبهشت) آنچه را که «نواقص» برجام خوانده است، رفع کنند، درغیر این صورت از این تواف خارج خواهد شد. 

 

نشست وزرای خارجه گروه هفت روز دوشنبه به وقت محلی در حالی به پایان رسید که در چند کیلومتری محل این نشست، راننده یک خودروی ون به میان عابران رفت. این حادثه 10 کشته و 15 زخمی بر جای گذاشت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------