آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

کاخ سفید: تا کره‌شمالی عملا خلع تسلیحات اتمی نشود،‌ تحریم‌ها را کاهش نمی‌دهیم



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل ,کاخ سفید
کاخ سفید تاکید کرد، تا زمانی که کره شمالی اقدامات مشخص و قطعی در رابطه با خلع تسلیحات اتمی انجام ندهد، آمریکا تحریم‌های خود علیه پیونگ یانگ را کاهش نخواهد داد؛ این هدفی است که نشست برنامه‌ریزی شده رئیس‌جمهور آمریکا با رهبر کره شمالی بر مبنای آن قرار دارد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اظهارات سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید از احتمال کاهش کمپین "حداکثر فشار" به رهبری آمریکا پیش از آنکه کره شمالی به طور کامل تسلیحات اتمی خود را کنار بگذارد خبر می‌دهد.

 

اما سندرز گفت: آمریکا اشتباه دولت‌های قبلی را در تکیه کردن تنها به حرف‌های مقامات کره شمالی تکرار نخواهد کرد. ما شاهد گام‌هایی در مسیر درست بوده‌ایم اما ما راهی طولانی در پیش داریم.

 

روز شنبه کره شمالی اعلام کرد که تاسیسات آزمایش اتمی خود را تعطیل خواهد کرد و آزمایشات اتمی و موشک‌های بالستیک قاره پیما را به حالت تعلیق درمی‌آورد؛ اقدامی که از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به عنوان "پیشرفتی بزرگ" مورد استقبال قرار گرفت.

 

این در حالی است که کره شمالی هنوز اشاره‌ای به اینکه تسلیحات اتمی خود را کنار خواهد گذاشت یا میزان تولید موشک‌ها و اجزای مرتبط با آنها را کاهش خواهد داد، نکرده است.

 

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا تعلیق آزمایشات نشانه‌ای مثبت بوده یا خیر گفت: به نظر من دلایل بسیاری برای خوش‌بین بودن نسبت به اینکه مذاکرات پیش‌رو موثر و ثمربخش خواهد بود،‌ وجود دارد و ما باید منتظر بمانیم.

 

مون جائه این، رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی که متحد آمریکا محسوب می‌شود و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روز جمعه نشستی را در منطقه غیرنظامی میان دو کره برگزار خواهند کرد که زمینه را برای نشست برنامه‌ریزی شده ترامپ با کیم جونگ اون در اواخر ماه مه یا اوایل ژوئن سال جاری میلادی فراهم خواهد کرد. رهبران آمریکا و کره شمالی طی شش دهه گذشته از زمان جنگ کره هیچ دیداری با یکدیگر نداشتند.

 

سندرز گفت: هدف آمریکا خلع تسلیحات اتمی کامل شبه جزیره کره است. قطعا تا زمانی که شاهد اقدامات مشخص و ملموس از سوی کره شمالی در رابطه با خلع تسلیحات اتمی نباشیم هیچ تحریمی لغو نخواهد شد.

 

کیم جونگ اون در سال جاری میلادی رویکرد خود را از مقابله و رویارویی به دیپلماسی تغییر داد و به گفته چین و کره‌ جنوبی تعهد خود را برای خلع تسلیحات اتمی ابراز کرد اما هنوز مشخص نیست که وی در ازای این اقداماتش به دنبال چه چیزی است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------