آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

پوتین: برخی کشورهای جهان آلت دست تروریست‌ها شده‌اند



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل ,پوتین
رئیس‌جمهور روسیه امروز (چهارشنبه) گفت، تعدادی از کشورها با استفاده از زور و دور زدن شورای امنیت سازمان ملل، به نفع تروریست‌ها بازی می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در پیامی برای نهمین اجلاس بین‌المللی نمایندگان عالی حوزه مسائل امنیتی در سوچی این اظهارات را مطرح کرده و گفت: یک چنین اقداماتی به بی‌ثباتی سیاسی و اجتماعی دامن می‌زند، منجر به بازی کردن به نفع تروریسم و افراط‌گری بین‌المللی می‌شود و بحران‌ها و جنگ‌های محلی را تشدید می‌کند.

 

رئیس‌جمهور روسیه گفت: نشست فعلی که زیر نظر شورای امنیت سازمان ملل برگزار می‌شود این فرصت را به وجود می‌آورد تا درباره راه‌های مختلف تعامل با برخی چالش‌های امنیت بین‌الملل به بحث بپردازد.

 

پوتین گفت: برخی کشورها به شکلی فزاینده تلاش می‌کنند تا هنجارهای شناخته شده قوانین بین‌المللی را نادیده بگیرند و با استفاده از نیروی نظامی، شورای امنیت سازمان ملل را دور بزنند. این همان چیزی است که به نفع تروریست‌ها تمام می‌شود.

 

او ادامه داد: امروز مشکلات مربوط به تضمین امنیت منطقه‌ای و جهانی به شکلی خاص حادتر شده‌اند که عمدتا به دلیل این حقیقت بوده که برخی اعضای جامعه بین‌المللی تلاش می‌کنند قوانین بین‌المللی و اصول و هنجارهای پذیرفته شده آن را نادیده بگیرند، با استفاده از نیروی نظامی شورای امنیت سازمان ملل را دور بزنند و از شرکت در مذاکرات به عنوان یک ابزار کلیدی حل مناقشات بین کشورها خودداری کنند.

 

رئیس‌جمهور روسیه همچنین خاطر نشان کرد که کشورش آماده همکاری امنیتی نزدیک با شرکای خارجی در مناسبت‌های دوجانبه و چندجانبه است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------