آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

درخواست ترامپ برای خاتمه تحقیقات در پرونده روسیه/احتمال اخراج مولر و معاون دادستان کل آمریکا



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل , ترامپ
در پی گزارش جمهوری‌خواهان کنگره مبنی بر اینکه کمپین ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ با مسکو همدستی نداشته است، رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد که تحقیقات روسیه "باید اکنون پایان یابد." 

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل،‌ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا جمعه در پیامی توئیتری نوشت: گزارش کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا منتشر شد. هیچ مدرکی از همدستی و توطئه کمپین ترامپ با روسیه به دست نیامده است. کمپین کلینتون برای دریافت اطلاعاتی علیه ترامپ به یک شرکت تحقیقاتی از منابع روسیه پول داده است. وای! کلا شکار جادوگر است! باید اکنون پایان یابد!

 

توئیت ترامپ اندکی پس از آن منتشر شد که جمهوری‌خواهان کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا گزارش نهایی خودشان از عملیات‌های نفوذی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ را منتشر کردند.

 

در این گزارش آمده است: در حالی که این کمیته هیچ مدرکی از همدستی، هماهنگی یا توطئه کمپین ترامپ با دولت روسیه پیدا نکرده است، تحقیقات از "قضاوت ضعیف و اقدامات نسنجیده" کمپین‌های ترامپ و کلینتون حکایت دارد.

 

دموکرات‌های این نهاد اطلاعاتی از تایید گزارش مذکور خودداری و تحقیقات این کمیته را "ساختگی و به نفع ترامپ" توصیف کردند.

 

نانسی پلوسی، دموکرات ارشد مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد به‌رغم انتشار گزارش جمهوری‌خواهان، دموکرات‌های این مجلس به تحقیقات خودشان ادامه خواهند داد.

 

منتقدان رئیس‌جمهوری آمریکا نگرانند که او از این گزارش برای مانع‌تراشی بر سر تحقیقات فدرال درباره نفوذ روسیه در انتخابات و اخراج رابرت مولر، رئیس شورای ویژه تحقیقات یا ناظر او، راد روزنستاین، معاون دادستان کل آمریکا سوءاستفاده کند.

 

کاخ سفید احتمال اینکه ترامپ این دو مقام را اخراج کند، بعید ندانسته است.

 

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین در توئیت دیگری دموکرات‌ها را به "دروغگویی" با هدف تضعیف دولتش متهم و تاکید کرد که رابرت مولر هرگز نباید برای تحقیقات درباره احتمال همدستی میان کمپین او و روسیه انتخاب می‌شد.

 

او تاکید کرد: کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا نتیجه گرفت که هیچگونه همدستی میان کمپین من و روسیه نبوده است. همان چیزی که همیشه می‌گفتم. این یک "شوخی بزرگ" از طرف دموکرات‌ها بر پایه دروغ‌هاست. هرگز نباید شورای ویژه منصوب می‌شد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------