کره جنوبی و آمریکا بر خلع سلاح شبه جزیره تاکید کردند



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل , کره جنوبی و آمریکا
'مایک پمپئو' و 'کانگ کیونگ وا' وزرای خارجه آمریکا و کره جنوبی امروز یکشنبه در گفت و گوی تلفنی ضمن بررسی نتایج اجلاس سران دو کره که روز جمعه برگزار شد بر خلع سلاح شبه جزیره به طور کامل تاکید کردند. 

به گزارش ایرنا رسانه های کره جنوبی گزارش کردند وزرای خارجه آمریکا و کره جنوبی همچنین موافقت کرده اند برای موفقیت نشست سران آمریکا و کره شمالی و حل و فصل منازعات هسته ای شبه جزیره، یکدیگر را ملاقات کنند.

 

'مایک پمپئو' روز پنجشنبه در مجلس سنا به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا تایید شد و این نخستین ارتباط رسمی او با وزیر خارجه کره جنوبی، بعد از انتصاب در این سمت بود.

 

وزرای خارجه دو کشور همچنین در این ارتباط تلفنی این دیدگاه را پذیرفتند که همکاری های دیپلماتیک و نزدیک میان سئول و واشنگتن برای موفقیت خلع سلاح هسته ای شبه جزیره بسیار مهم است.

 

آنها همچنین بر ضرورت برگزاری نشست میان روسای جمهوری دو کشور تاکید کردند و قرار شد این نشست در نخستین فرصت برگزار شود.

 

** تماس تلفنی آبه و ترامپ

از سوی دیگر 'شینزو آبه' نخست وزیر ژاپن و 'دونالد ترامپ' رییس جمهور آمریکا نیز روز گذشته بر انجام اقدامات بنیادی توسط کره شمالی برای انحلال هسته ای تاکید و اعلام کردند از نزدیک رفتار و حرکات کره شمالی را زیر نظر دارند.

 

نخست وزیر ژاپن همچنین گفت امروز یکشنبه با 'مون جائه این' رییس جمهور کره جنوبی در مورد تحولات شبه جزیره به صورت تلفنی گفت و گو خواهد کرد.

 

دبیر مطبوعاتی کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی نیز امروز یکشنبه به نقل از رهبر کره شمالی اعلام کرد کره شمالی قرار است ماه آینده سایت هسته ای ' پیونگ ری' را تعطیل کند.

 

اجلاس سران دو کره روز جمعه 7 اردیبهشت با حضور «مون جائه این» رییس جمهوری کره جنوبی و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در بخش کره جنوبی روستای مرزی «پانمونجوم» موسوم به خانه صلح برگزار شد و تعطیلی این سایت می تواند نخستین نتیجه این دیدار باشد.

 

رهبران دو کره در این اجلاس در مورد «خلع سلاح کامل شبه جزیره کره» به توافق رسیده و موافقت کردند «توافق متارکه جنگ به معاهده صلح تبدیل شود و هر اقدام خصمانه علیه یکدیگر را از این به بعد خاتمه دهند».

 

'مون جائه این' رییس جمهوری کره جنوبی و 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی همچنین در بیانیه پایانی اجلاس سران به صورت مشترک موافقت کردند، خلع سلاح هسته ای را محقق و برای این هدف با جامعه بین المللی همکاری کنند.

 

همچنین در پایان این اجلاس مقرر شد برای رسیدن به «معاهده صلح» گفت و گو های سه جانبه با حضور آمریکا و چهارجانبه با حضور چین برگزار شود.

 

بر اساس «بیانیه صلح پانمونجوم» دو طرف موافقت کردند که به «دوران خصم و اقدامات مسلحانه در آبهای دریای زرد خاتمه داده شده» و این آب ها به «آبهای صلح» تبدیل شود.

 

طبق بیانیه پایانی نشست سران دو کره، مذاکرات نظامی در سطح ژنرال ها در ماه می (خرداد) بین طرفین برگزار خواهد شد.

 

رهبر کره شمالی همچنین به رییس جمهوری کره جنوبی قول داده است زمان استاندارد کره شمالی را لغو کند دو کره در حال حاضر 30 دقیقه با یکدیگر اختلاف زمانی دارند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------