هشدار پوتین به اسرائیل: در مورد هدف قرار دادن S300 در سوریه هشدار می دهم / اگر S300 را ساقط کنید، S400 و S500 جایگزین آن می شود



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل ,پوتین
الدیار چاپ بیروت نوشت: پس از آنکه اسرائیل تهدید به هدف قرار دادن سامانه دفاع هوایی اس 300 روسیه کرد که پوتین از فروش آن به سوریه خبر داده، اما تصمیم نهایی اش در این باره را اعلام نکرده بود. 

به گزارش  انتخاب ؛ این روزنامه در ادامه به نقل از منابع خود نوشت: رئیس جمهور روسیه بلافاصله به صراحت در پاسخ به تهدید اسرائیل گفت: «روسیه به اسرائیل در مورد هدف قرار دادن اس 300 در سوریه هشدار می دهد. بشار اسد هم پیمان استراتژیک روسیه است و اسرائیل حق ندارد در روابط روسیه و سوریه دخالت کند؛ چرا که این مساله به معنای تعرض به سیادت روسیه است و روسیه خود را دولتی بزرگ می داند که برای تصمیمات خود نیازی به اجازه گرفتن از اسرائیل، واشنگتن و اروپا ندارد».

 

پوتین افزود: در صورتی که اسرائیل اشتباه کند و اقدام به ساقط کردن اس 300 سوریه کند، گزینه جایگزین، واگذاری دو سامانه اس 400 و اس 500 روسیه به سوریه است و با توجه به اینکه این کار تحت نظارت مستقیم ارتش روسیه صورت می گیرد، هر حمله اسرائیل به سامانه های مذکور به معنای حمله به ارتش روسیه است.

 

رئیس جمهور روسیه در پایان سخنان خود خطاب به اسرائیل گفت: «قاطعیت روسیه، سیادت، عظمت و قدرت اجرای تصمیمات آن را نیازمایید؛ چرا که این مساله عواقب زیادی برای شما دارد».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------