آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

سی ان ان: حرف های نتانیاهو مصرف عمومی داشت



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل ,سی ان ان
شبکه تلویزیونی سی ان ان درباره ادعاهای شب گذشته نخست وزیر رژیم صهیونیستی درخصوص برنامه هسته ای ایران گزارش داد که حرف های نتانیاهو مصرف عمومی و جنبه تبلیغاتی داشت و چیز تازه ای نبود. 

به گزارش ایرنا، 'یان لی' (Ian Lee ) خبرنگار سی ان ان از بیت المقدس دراین باره گفت: هیچکدام از مطالبی که نتانیاهو به آنها پرداخت چیز تازه ای نداشت و تکرار همان موضوع هایی بود آژانس بین المللی انرژی اتمی و دیپلمات ها در زمان توافق (هسته ای با ایران) از آن مطلع بودند.

 

خبرنگاری سی ان ان افزود: همه می دانند که نتانیاهو و ترامپ از همان روز اول از این توافق ناخرسند بودند و به شدت علیه آن کار کردند، اما شب گذشته نتانیاهو نطقی علیه موضوع هسته ای ایران داشت که به گفته بسیاری از کارشناسان فاقد مطلب جدیدی بود.

 

لی ادامه داد: نتانیاهو گفت که این موارد را به کشورهای امضا کننده توافق هسته ای مانند آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه ، چین و آژانس بین المللی انرژی اتمی خواهد فرستاد.

 

سی ان ان افزود: در واقع این آژانس و کارشناسان آن است که باید موارد ادعایی را بررسی و تصمیم بگیرد که آیا مطالب جدیدی آن وجود دارد و یا اینکه تکرار مطالب قبلی اما با شکل و رنگی متفاوت ا ست.

 

خبرنگار سی ان ان افزود: در واقع گفته های نتانیاهو 'مصرف عمومی و داخلی' داشت چراکه یک بار این مطالب را به زبان ا نگلیسی و باردیگر به زبان عبری تکرار کرد.

لی گفت: بسیاری اقدام هدف نتانیاهو از این اقدام را اعمال نفوذ بر دونالد ترامپ برای خروج از توافق هسته ای ایران می دانند و اگر ترامپ از این توافق خارج شود، نخست وزیر رژیم صهیونیستی آن را یک پیروزی برای خود قلمداد خواهد کرد.

 

به گزارش ایرنا، نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس دوشنبه شب در اقدامی نمایشی، مدعی شد اسنادی در اختیار این رژیم است که نشان می دهد ایران پیش از برجام، برای رسیدن به تسلیحات هسته ای تلاش می کرده و پس از این توافق، آن فعالیت ها را به صورت مخفیانه ادامه می دهد.

 

اظهارات نتانیاهو در حالی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی از روز اجرای برجام در 17 ژانویه 2016 (27 دی 1394) تا کنون دست کم 10 بار پایبندی کامل ایران به توافق هسته ای را تایید کرده است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، پیش از اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، او را به چوپانی دروغ‌گو تشبیه کرد که بازهم می‌خواهد درباره برنامه هسته‌ای ایران، سخن کذب و دروغ بگوید.

 

این اظهارات در حالی مطرح‌شده است که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب به‌عنوان بالاترین مقام جمهوری اسلامی ایران، استفاده از سلاح هسته‌ای را حرام شرعی اعلام کرده‌اند.

 

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به ادعاهای نتانیاهو گفت: برجام بر اساس راستی آزمایی و نظارت بر حقایق استوار است و آژانس 10 بار پایبندی ایران به تعهداتش را تائید کرده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------