استعفای پزشک افشاگر کاخ سفید



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل ,پزشک  کاخ سفید
پزشک معاون رئیس‌جمهوری آمریکا از واحد پزشکی کاخ سفید استعفا کرد. او متهم شد که درباره اهمیت نزاع پزشک ترامپ که نامزد پست وزارت کهنه‌سربازان بود، با همسر مایک پنس اغراق کرده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، ‌رونی جسکون که سابقا پزشک دونالد ترامپ بود، رئیس دفتر کاخ سفید را در جریان یک حادثه پزشکی نامشخص در ارتباط با کارن پنس، همسر معاون رئیس‌جمهوری آمریکا قرار داد و پس از آن جنیفر پنا، پزشک پنس که از افسران ارتش است، اطلاعات مذکور را در اختیار دموکرات‌های سنا قرار داد که می‌خواستند درباره نامزدی جسکون در وزارت کهنه‌سربازان رای‌گیری کنند.

 

پس از آن جنجال بر سر نامزد معرفی شده از سوی دونالد ترامپ برای وزارت امور کهنه سربازان بالا گرفته و ترامپ از یک سناتور دموکرات منتقد خواسته به علت آنچه "افترا و تهمت دروغ" خوانده شد، استعفا دهد. دموکرات‌ها می‌گویند مقصر کاخ‌سفید بود که بدون بررسی مقدماتی "نامزدی فاقد صلاحیت" به سنا معرفی کرد. ترامپ مدعی بود دموکرات‌ها دکتر جکسون را تنها با مقاصد سیاسی و با نیت "عداوت با ترامپ" هدف قرار دادند.

 

دکتر رانی جکسون هم با بالا گرفتن انتقادها از نامزدی انصراف داد و همه اتهام‌ها را تکذیب کرد. ترامپ هم از سناتور دموکرات "جان تستر" که فهرستی از رفتارهای "غیراخلاقی و بی انضباطی‌های ادعایی" دکتر جکسون را به سنا ارایه کرده بود، خواست استعفاء دهد.

 

سناتور جان تستر در گزارشی دو صفحه‌ای که گفته شده در حقیقت اظهارات و ادعاهای ۲۳ همکار فعلی و سابق دکتر جکسون در آن گنجانده شده به صفاتی چون "زورگو"، "سوءاستفاده‌چی"، "تندمزاج و تکانشی" و "بی توجه به اخلاق حرفه‌ای و انضباطی" درباره رانی جکسون اشاره کرده و به همین علت او را فاقد صلاحیت برای وزارت امور کهنه سربازان دانست.

 

به گفته یک مقام مطلع در دفتر معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، مایک پنس از این اظهارات بسیار خشمگین شد خصوصا اینکه چنین سخنانی باعث شد تا دکتر جسکون از نامزدی عقب‌نشینی کند. با این حال دفتر مایک پنس مدعی است که از طریق واحد پزشکی کاخ سفید از این مساله مطلع شده و تمام کارهای مرتبط با استعفا در همانجا انجام شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------